جمعی از خبرنگاران خواستار استعفای رئیس «صدای آمریکا» شدند

به گزارش رکنا،مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه ۲۲ دی در ساختمان تلویزیون صدای آمریکا واقع در واشنگتن حضور یافت و در مصاحبه با رابرت ریلی رئیس این شبکه خبری، ادعاهای ضدایرانی خود را تکرار کرد و مدعی شد چین، ایران و کره شمالی احترامی برای حقوق بشر قائل نیستند. پشت پرده پخش این برنامه با حواشی بسیاری همراه بود.
۲۶ روزنامه‌نگار با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به آن که ریلی و معاونش، الیزابت رابینز، برخلاف عرف و قوانین صدای آمریکا تریبونی آزاد و زنده در اختیار یکی از مقام های ارشد دولتی قرار داده و نمایشی از پروپاگاندا به راه انداختند و همچنین یکی از خبرنگاران عالی رتبه این شبکه را به دلیل به چالش کشیدن پمپئو برکنار کردند، خواستار استعفای فوری آنها شدند.
پتسی ویدکوسوارا (Patsy Widakuswara) خبرنگار مجرب کاخ سفید که در سال ۲۰۰۳ به تیم صدای آمریکا ملحق شد، روز دوشنبه تنها چند ساعت پس از آن که سعی کرد پمپئو را با طرح چند سوال به چالش بکشد، از مقام خود برکنار شد. در بخش پرسش و پاسخ این برنامه زنده، ریلی سوالهایی که از طرف اتاق خبر این شبکه درباره رویدادهای روز تنظیم شده بود را از پمپئو نپرسید. همین که پمپئو می‌خواست ساختمان صدای آمریکا را ترک کند، ویدکوسوارا سعی کرد از او و سپس ریلی سوالاتی بپرسد اما ریلی به او هشدار داد که اجازه سوال پرسیدن را ندارد.
در بیانیه روزنامه‌نگاران معترض به این ماجرا آمده است: به عنوان روزنامه‌نگار، کار ما جست‌وجو برای حقیقت است، یعنی حتی وقتی شرایط نامساعد و دشوار است نیز سوال بپرسیم. در حالی که آقای ریلی در انجام این وظیفه کوتاهی کرد، یکی از خبرنگاران صدای آمریکا – پتی ویدکوسوارا خبرنگار ارشد کاخ سفید- سعی کرد با سوال کردن از پمپئو پس از پایان برنامه، این کار را انجام دهد.
یکی از سخنگویان صدای آمریکا روز چهارشنبه (۲۵ دی) در واکنش به این اعتراضات گفت مدیران این شبکه اختیار دارند هر زمان صلاح بدانند، کارکنانشان را از مقامی برکنار و به بخش دیگری منتقل کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 651267 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟