فیلم و تصاویر شگفت انگیز از رزمایش ترکیبی موشکی و پهپادی سپاه / مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص)
حجم ویدیو: 12.25M | مدت زمان ویدیو: 00:01:31

مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم(ص) 15 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) با شلیک انبوه موشک‌های بالستیک زمین به زمین و اجرای عملیات توسط پهپادهای تهاجمی بمب افکن در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد.

در این مرحله از رزمایش که با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی رتبه نیروهای مسلح برگزار شد ؛ با بهره‌گیری از نسل جدید موشک های بالستیک زمین به زمین و پهپادها، تهاجم ترکیبی به پایگاه دشمن فرضی و انهدام تمامی اهداف تعیین شده انجام پذیرفت.

بنابراین گزارش، در مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم(ص) 15 سپاه ، پس از حمله پهپادهای تهاجمی بمب افکن نیروی هوافضای سپاه از همه جهت ها به سپر موشکی دشمن فرضی و انهدام کامل هدف ها ، انبوه موشک های بالستیک نسل جدید سپاه در کلاسهای ذوالفقار ، زلزال و دزفول هم به سمت اهداف تعیین شده شلیک و اینگونه ضربات مهلکی بر پایگاه فرضی دشمن وارد کرد.

اجرای عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران ، در مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم (ص) پانزده

 تصاویر مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم (۱۵) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم (۱۵) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم (۱۵) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم (۱۵) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

رزمایش سپاه نمایش نقطه‌زنی پهپادهای انتحاری

پهپادهای رزمی سپاه پاسداران در رزمایش امروز با دقت بالای اهداف مورد نظر (سام ۶) را مورد هدف قرار دادند.

مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم(ص) 15 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با رمز مقدس یا فاطمه الزهرا (س) با شلیک انبوه موشک‌های بالستیک زمین به زمین و اجرای عملیات توسط پهپادهای تهاجمی بمب افکن در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران برگزار شد.

تصاویر پخش شده از پهپادهای رزمی استفاده شده در رزمایش، نشان می‌دهد که این پرنده‌ها، علیه یک هدف موشکی (شبیه سازی سام 6) استفاده شده است و تصاویر اصابت، نشان دهنده نقطه‌زنی و دقت بالای این دست از پهپادهای انتحاری است.

نمایش عملیات فوجی پهپادهای شاهد ۱۶۱ و ۱۴۱ در رزمایش سپاه

صبح امروز و در اولین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات ترکیبی شلیک موشک های بالستیک نسل جدید سپاه به همراه عملیات پهپادهای رزمی و شناسایی و  انتحاری این نیرو به اجرا گذاشته شد.

دراین مرحله از رزمایش، پس از حمله پهپادهای تهاجمی بمب افکن نیروی هوافضای سپاه از همه  جهت ها  به سپر موشکی دشمن فرضی و انهدام کامل هدف ها  ، انبوه موشک های بالستیک  نسل جدید سپاه  در کلاسهای ذوالفقار ، زلزال و دزفول  هم به سمت اهداف تعیین شده شلیک و اینگونه ضربات مهلکی بر پایگاه  فرضی دشمن وارد کرد.

اما یکی از نکات حائز اهمیت این رزمایش، پرواز فوجی پهپاد های شاهد 161 و 141 نیروی هوافضای سپاه بود. این پهپاد که پیش از این در عملیات ضربت محرم  و در هم کوبیدن مواضع داعش در شرق فرات نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، در حقیقت نمونه 40 درصد پهپاد مشهور RQ-170 آمریکایی است که سال 1390 به تور نیروی هوافضای سپاه افتاد.

سپاه پاسداران | سپاه , نیروی هوایی سپاه | نیروی هوافضای سپاه , پهپادهای ایران , اخبار نظامی | اخبار دفاعی ,

در سال 93 کار ساخت نمونه 40 درصد  پهپاد RQ-170 آمریکایی با نام پهپادهای شاهد 161 و 141 در دستور کار نیروی هوافضای سپاه قرار می‌گیرد. تفاوت بین پهپاد شاهد 141 و 161 در این است که شاهد161 از یک موتور جت و شاهد141 از موتور پیستونی به‌عنوان پیشران استفاده می‌کنند.

شاهد161 پهپادی با مأموریت مراقبت رزمی و بیشینه برد 500 کیلومتر است و می‌تواند تا ارتفاع 25000 پا پرواز کند. بیشینه سرعت این پهپاد 275 کیلومتر بر ساعت و وزن برخاست آن 70 کیلوگرم است و می‌تواند تا 2 بمب را با خود حمل کند.

فرمانده کل سپاه: پیام رزمایش موشکی سپاه دفاع از ارزش‌های حیاتی است

سرلشکر سلامی: دشمن اقتدار علمی ما را هدف قرار داده است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آنچه امروز پرواز کرد اراده مستحکم ملت ایران برای دفاع از ارزش‌های حیاتی بود.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه رزمایش موشکی و پهپادی سپاه گفت:  آنچه امروز (موشک‌ها و پهپادها) پرواز کرد اراده مستحکم ملت ایران برای دفاع از ارزش‌های حیاتی بود.

وی افزود:  پیام این رزمایش اقتدار و اراده مصمم ما برای دفاع از حامیان و نظام دفاع مقدس و ارزشهایمان در مقابل دشمنان اسلام و ایران است.

سردار حاجی‌زاده: موشک‌های شلیک شده نسل جدید از بالستیک‌ها بود

حاجی زاده

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت:‌ موشک‌هایی که امروز استفاده شد نسل جدیدی از موشک‌های بالستیک هستند.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران امروز در حاشیه رزمایش موشکی سپاه با بیان اینکه موشک‌هایی که امروز استفاده شد، نسل جدیدی از موشک‌های بالستیک هستند، گفت:‌ قابلیت‌های امروز جدید بود و ترکیب اینها با عملیات پهپادی و استفاده از دستاوردها و فناوریهای هوش مصنوعی امکان و قدرت جدیدی را متولد کرده است.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 651200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟