رای گیری مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ

به گزارش رکنا و بنا بر گزارش وبسایت پولیتیکو، «استنی هویر» رهبر اکثریت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (دوشنبه) طی درخواستی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد که عصر روز (سه‌شنبه) برای بررسی قطعنامه‌ای به واشنگتن (کنگره) بازگردند که از «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست می‌کند تا با استفاده از قدرتی که قانون اساسی در اختیار وی قرار داده است، برای برکناری ترامپ از قدرت اقدام کند.

طبق گزارش پولیتیکو، هرچند قطعنامه فوق احتمالاً در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب خواهد رسید، بعید است که پنس در این زمینه اقدام کند.

هویر تصریح کرد که پس از جلسه سه‌شنبه بعدازظهر، امروز(چهارشنبه) طرح استیضاح ترامپ را مورد بررسی قرار خواهند داد و در خصوص آن رأی‌گیری خواهند کرد.

طبق این گزارش، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به سرعت پیش‌نویس بندی از طرح استیضاح را آماده کرده‌اند که ترامپ را به تحریک به شورش متهم می‌کند زیرا با اظهارات تحریک‌آمیز درباره تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه)، هزاران تن از هواداران خود را ترغیب به برگزاری تظاهرات خشونت‌بار کرده که در نتیجه به فاجعه خشونت‌بار هفته گذشته در کنگره آمریکا منجر شد که در پی آن دست‌کم چهار تن کشته شدند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید

کدخبر: 650506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟