اعتماد به نفس ترامپ حتی پس از استیضاح!

رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش‌ها برای استیضاح و برکناری‌اش را بسیار تمسخر آمیز خواند.

به گزارش رکنا ، دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهوری آمریکا که پس از هشت روز قدرت را واگذار خواهد کرد، اشاره کرد: تحرکات مجلس نمایندگان آمریکا برای برکناری من خشمی شدید و خطری بر آمریکا به همراه خواهد داشت.

النشره گزارش داد، او که خود شعله شورش در مقابل ساختمان کنگره را در ششم ژانویه روشن کرد، حالا می‌گوید: ما خواهان هیچ خشونتی نیستیم.

ترامپ اشاره کرد: تلاش‌های استیضاح بزرگترین صید در تاریخ سیاست کشور است و منجر به خشمی گسترده می‌شود.

حرکات نانسی پلوسی غیرقابل قبول است

ترامپ عنوان کرد، آنچه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مجلس انجام می‌دهد، غیرقابل قبول است.

رئیس‌جمهوری آمریکا از طرف دیگر اشاره کرد، دیوار مرزی با مکزیک یکی از تحولاتی است که به زودی ورود مهاجران را متوقف می‌کند.

این در حالی است که دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) به پایان می‌رسد.

اهداف دموکرات‌ها از طرح استیضاح

دموکرات‌ها با تصویب طرح استیضاح در مجلس نمایندگان چند هدف را دنبال می‌کنند. یکی از اهداف اصلی آنها علاوه بر واکنش به اشغال ساختمان کنگره پایان دادن به حیات سیاسی دونالد ترامپ است. چراکه چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا که ۷۴ سال دارد پیش از این در حال بررسی احتمال اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ بود.

بنا به برخی از گزارش‌ها دونالد ترامپ تا پیش از حوادث روز چهارشنبه در واشنگتن قصد داشت تا همزمان با مراسم تحلیف جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه نامزدی خود را برای انتخابات دوره آینده اعلام کند. اما استیضاح دونالد ترامپ شاید به حیات سیاسی او پایان دهد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 650428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟