دعوت کانون دانشگاهیان ایران برای حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش رکنا، در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: «بر اساس قانون اساسی، قوه مجریه وظایف و اختیارات گسترده‌ای دارد به گونه‌ای که یک رئیس جمهور شایسته با دولتی کنشگر و انقلابی می تواند در تمامی شئون جامعه اثرگذار باشد و خدمات گسترده و صادقانه‌ای به مردم ارائه دهد و در جهت پیشرفت، آبادی، عزت و اقتدار کشور گامهای بلندی بردارد. بر این اساس در شرایط تحریم و تهدید خارجی و معضلات انباشته شده داخلی، عقل سلیم حکم می کند منتخب 1400، نگرش، منش، مدیریت و روحیه‌ای چون سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی داشته باشد و مرد میدان مبارزه با کمبودها، فقر، فساد و تبعیض، حمایت از محرومان، رونق‌بخش کسب و کار، تولید و اشتغال و رشد علمی و فناوری کشور باشد، و خود وارسته و منزه از هر شائبه و شبهه‌ای در امور مالی و غیر آن باشد تا مردم دچار سردرگمی نشوند و با امید به "فردایی بهتر" با طیب خاطر در انتخابات شرکت و به او رای دهند.

با توجه به فرصت کم باقی مانده تا انتخابات و نهایی نشدن ساز و کار واحد نیروهای انقلاب و اصولگرا برای رسیدن به وحدت جهت تعیین کاندیدای نهایی و دشوار بودن شناساندن چهره های جدید به دلیل شرایط کرونایی و عدم تشکیل اجتماعات و سفرهای استانی و تبلیغی، به نظر می رسد تنها گزینه شناخته شده‌ای که مورد وفاق تمامی نیروهای انقلاب است و نیازی به تبلیغ و معرفی ندارد و امکان طرح دیدگاههای خود را دارد و طعم خدمات و نتایج زحمات او را اقشار مختلف چشیده اند، "آیت الله سید ابراهیم رئیسی" است. آیت‌الله رئیسی در کسوت ریاست جمهوری با همدلی، همیاری و هماهنگی مجلس، قوه قضائیه و دیگر نهادها و سازمانها و ایجاد انسجام در کشور و نیز بهره گیری از عناصر متخصص، باکفایت، انقلابی، ساده زیست و مردمی می‌تواند کشور را از شرایط سخت کنونی نجات دهد و نشاط و عزت را به ایران اسلامی برگرداند.

شاید گفته شود آقای دکتر رئیسی اقدامات خوبی را در دستگاه قضایی شروع کرده و لازم است همانجا به خدمت خالصانه خود بر علیه اجحاف و بی عدالتی و عملیاتی کردن سند تحول قضایی ادامه دهد، پاسخ این است که با ریل گذاری مناسبِ صورت گرفته و جایگزینی عالمی مجتهد و مجاهد توسط مقام معظم رهبری، مسیر اصلاح در قوه و برخورد با قانون شکنان و مجرمان به خوبی ادامه خواهد یافت و از این جهت جای نگرانی نیست.

آیت الله رئیسی با انتخاب تیمی توانمند، دلسوز، خادم ملت، حامی محرومان، فسادستیز و عدالت گستر می تواند پایان‌ بخش بسیاری از نابسامانی‌ها، کم کاریها، سوء استفاده‌ها و سالم سازی قوه مجریه باشد و با تقویت وضع اقتصادی جامعه ضمن گشایش در زندگی مردم، آثار فشارهای خارجی را به حداقل برساند و در عرصه بین المللی با اقتدار و عزت، روز به روز بر اعتبار و جایگاه جمهوری اسلامی بیفزاید.

این جمع‌بندی حاصل بررسی‌های گسترده میدانی و هم‌اندیشی فراوان نخبگانی است و ما ضمن احترام به تک تک کاندیداهای جبهه انقلاب، این پیشنهاد را راه برون رفت از اوضاع اسفبار کنونی و مواجهه با عوامفریبی غربگرایان می‌دانیم. بدون تردید با شخصیت محبوب و مقتدر دکتر سید ابراهیم رئیسی امکان بهره‌گیری از همه کاندیداها و عناصر فعال، انقلابی، فداکار و جهادی در مجموعه وسیع دولت وجود دارد و قرار نیست قوه مجریه در چنبره‌ تنگ نظری طیفی خاص و محدود قرار گیرد.

از تمامی احزاب، تشکل ها و نیروهایی که دغدغه آینده نظام را دارند و دل در گرو بهبود شرایط، آبادانی و پیشرفت کشور بسته‌اند انتظار داریم از این ایده‌ کم هزینه و پر منفعت حمایت کنند تا آیت‌الله رئیسی متقاعد شود که ورود در انتخابات یک مطالبه عمومی برای انجام یک رسالت تاریخی و سرنوشت‌ساز است . »آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 650232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟