ترور شهید سلیمانی به ضرر آمریکا تمام شد / آینده منطقه از آن محور مقاومت است

به گزارش رکنا، علیرضا تقوی نیا کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با برنامه «بحث روز» رادیو ایران در خصوص ناکامی آمریکا در استراتژی ترور سرداران محور مقاومت اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا همواره با اقدامات مختلف مانند تحریم تلاش می کرد حضور منطقه ای ایران را تضعیف کند اما وقتی از این تلاش ها ناامید شد استراتژی ترور افراد موثر جریان مقاومت را در پیش گرفت. طبیعتا شاخص ترین چهره محور مقاومت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بود که همراه با ابومهدی المهندس و سایر همرزمانش در عملیاتی مذبوحانه به شهادت رسید. البته این جنایت آمریکایی ها کاملا به ضرر آنها تمام شد و میلیاردها دلار هزینه دولت آمریکا در عراق به جایی نرسید.

وی افزود: امروز تفکر مقاومت در اکثر کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، یمن و لبنان گسترش پیدا کرده است و جریان مقاومت از هر زمان دیگری قدرتمندتر شده است.

تقوی نیا با اشاره به اشتباه استراتژیک ترامپ در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ترور شهید سلیمانی تروری وحشیانه بود که نشان داد ترامپ در عرصه قدرت بازیگری عاقل نیست و در حقیقت آینده سیاسی ترامپ پس از آن ترور به پایان رسید. اکنون ترامپ تلاش می کند تا به هر شکلی شده در جایگاه ریاست جمهوری باقی بماند زیرا می داند پس از تحویل قدرت عواقب سختی در انتظارش است و دیگر رنگ زندگی عادی را نمی بیند.

وی درباره نحوه انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: موشک باران پایگاه نظامی آمریکا در عراق تنها یک سیلی بود و انتقام قطعی هنوز گرفته نشده است. جمهوری اسلامی ایران زمانی انتقام قطعی خون حاج قاسم سلیمانی را می گیرد که کمترین هزینه بدهد و همواره از اقدامات احساسی و نسنجیده خودداری می کند. انتقام ایران یک انتقام ترکیبی خواهد بود که در زمان های مختلف عملیاتی خواهد شد.

تقوی نیا در پایان گفت: شهادت سردار سلیمانی قلوب ملت های منطقه را به یکدیگر نزدیک تر کرد و نشان داد که بین ایرانی و عراقی و سوری و فلسطینی و یمنی و لبنانی فرقی نیست و همگی در یک جبهه واحد حضور دارند. ملت های منطقه باید با حفظ این انسجام و وحدت آمریکا و متحدان مرتجع و تروریست این کشور در منطقه را در جهت تحقق اهداف خصمانه شان ناکام بگذارند.

آینده منطقه از آن محور مقاومت است

پارسا نجفی کارشناس مسائل سیاسی در خصوص برگزاری مراسم سالگرد شهدای مقاومت در کشورهای مختلف منطقه اظهار داشت: حضور میلیونی مردم عراق در مراسم سالگرد شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس محاسبه غلط آمریکا را ثابت کرد. آمریکایی ها تصور می کردند که با ترور سرداران مقاومت می توانند باعث اختلاف افکنی در بین مردم کشورهای منطقه بشوند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه همگرایی و اتحاد اقشار گوناگون مردم ایران و عراق بیشتر هم شد.

نجفی در پایان گفت: آینده منطقه غرب آسیا بدون شک از آن محور مقاومت است زیرا این تنها مردم منطقه هستند که باید حاکم بر سرنوشت خود باشند نه آمریکا که از 12 هزار کیلومتر آنطرف تر به عراق آمده و فجایع زیادی را در این کشور رقم زد. سردار سلیمانی در شرایط عجیبی که ملت های منطقه در آن بودند به کمک آنها آمد و این کشورها از شر داعش و گروه های وهابی وابسته به عربستان نجات داد. ملت های منطقه قطعا رشادت های شهید سردار سلیمانی و همرزمانشان را هرگز از یاد نخواهند برد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟