بازدید رئیس مجلس از پروژه تونل گورمیزه شهرستان اردل

به گزارش رکنا و به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف صبح امروز (چهارشنبه، ۱۷ دی ماه) که به منظور نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری، به این استان سفر کرده، از پروژه تونل گورمیزه شهرستان اردل بازدید کرد.

در این بازدید رئیس مجلس با پیمانکار و برخی از کارگران و نیروهای اجرایی این پروژه گفت و گو کرد ودر جریان مسائل و مشکلات آن ها و نیز کمبودهای این پروژه قرار گرفت. مهم ترین نکته ای که پیمانکار این پروژه بر آن تاکید داشت، بحث تامین اعتبار ساخت این تونل بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه های شهرستان اردل، گفت: در مسیر بازدید با استاندار، فرماندار و نماینده شهرستان بحث و گفت و گو شد. محور اردل – دوپلان، مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری را به ایذه و خوزستان وصل می‌کند و از ویژگی منحصر به فردی برای شهرنشینان، روستاییان و عشایر استان برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس گزارش‌های واصله محور اردل – دوپلان حدود یک دهه است به دلیل اعتبارات و موضوعات مختلف با کسری بودجه مواجه است البته معتقدم مشکل بر اساس توضیحات داده شده قابل حال است.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران که در استان حضور دارند موضوع را بررسی خواهند کرد، این پروژه نیاز به اعتبارات قابل توجه و زیادی ندارد و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ آن را مورد توجه قرار خواهیم داد و مسئولان اجرایی هم قول دادند پروژه را با سرعت پیش ببرند.

قالیباف در توضیح بازدیدهای بعدی خود یادآور شد: از خط لوله سرخون بازدید خواهیم کرد زیرا جزو پروژه‌های مهم استان است و با وزیر نفت صحبت کردیم تا تدابیری اتخاذ و مسیر لوله به گونه‌ای نوسازی و انتخاب مسیر انجام شود تا ایمنی آن ارتقا یابد.

رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که شکستگی خط لوله سرخون به دلیل ریزش و جابجایی زمین رخ داده، البته نشتی آن هم که باعث آلودگی محیط زیست به ویژه آب‌های سطحی و زیرزمینی شده را مورد بازدید قرار خواهیم داد تا بتوان تصمیم جدی برای رفع مشکل گرفت؛ مقدمات موضوع از وزیر وزیر نفت در تهران پیگیری شد و با کارشناسان اینجا هم صحبت خواهیم کرد و برای جبران خسارت توجه جدی خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش تونل بزرگ محور اردل – دوپلان (گورمیزه) به طول ۱.۶ کیلومتر از پروژه‌های بسیار مهم اقتصاد مقاومتی در استان چهارمحال و بختیاری است.

تکمیل این پروژه دسترسی مرکز استان چهارمحال و بختیاری به استان خوزستان را از شهرستان‌های اردل، کیار و با حذف گردنه‌ باج‌گیران و محور دوپلان که از نقاط حادثه‌خیز استان هستند، تسهیل کرده و در صورت بهره‌برداری از این محور مسیر شهرکرد به خوزستان ۲۵ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648304 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟