آمریکا ۱۶ شرکت و یک فرد مرتبط با ایران را به لیست تحریم ها اضافه کرد

در بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص اعلام شده است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزاتخانه (OFAC)، ۱۶ شرکت که بیشتر آنها با تولید فولاد مرتبط هستند را در لیست تحریم‌های جدید ضدایرانی خود قرار داده است.

به گزارش رکنا، بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، این لیست شامل ۱۳ شرکت ایرانی و همچنین ۳ شرکت در کشورهای آلمان، انگلیس و چین است.

در این لیست به طور ویژه اسامی مجتمع فولاد صنعت بناب، مجتمع فولاد گیلان، مجتمع ذوب آهن فولاد خزر، مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان، مجتمع فولاد البرز غرب، مجتمع صنعتی اسفراین و شرکت فولاد زرند ایرانیان به چشم می‌خورد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا همچنین نام «مجید سجده» مدیر اجرایی شرکت حمل و نقل حافظ دریا آریا را در لیست جدید تحریم‌های خود قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری یک شرکت چینی عرضه‌کننده الکترودهای گرافیتی که محصولی کلیدی در تولید فولاد به شمار می‌رود را در فهرست تحریم قرار داد .۱۲ شرکت ایرانیِ تولیدکننده فولاد و سایر محصولات فلزی نیز به همراه ۳ نمایندگی خارجی فروش یک شرکت اصلی فعال در زمینه فلزات و معدن ایران هم تحریم شدند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟