قضات در زندان‌ها به مشکلات زندانیان رسیدگی می کنند

طرح پایش زندان ها اجرا می شود.

به گزارش رکنا، سید حشمت الله حیات الغیب در بازدید از ندامتگاه زنان استان تهران، ضمن گفت و گو با مددجویان اظهار داشت: هدف عمده‌ کیفر حبس ، در اصلاح و پذیرش مجدد اجتماعی محکوم است. تمام برنامه هایی که در زندان ها اجرا می شود، برای آموزش های عمومی و بازگشت زندانی به جامعه و زندگی سالم است.

به گزارش اداره‌کل زندان‌های استان تهران، حیات الغیب اظهارداشت: با تمام توان در تلاش هستیم تا زندان های استان تهران به محلی برای اصلاح و تربیت زندانیان و ندامت‌شان از رفتار قبلی تبدیل شود و آنها را برای بازگشت به زندگی سالم رهنمون کند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران ضمن دیدار با زندانیان ندامتگاه تهران بزرگ افزود: حقوق شهروندی به عنوان پایه و اساس تضمین کرامت انسانی است. حقوقی که انسان را به دلیل فطرت و ذات پاکش دارای کمال معرفی کرده، هر گونه لغزش در این راه وی را از اصل فطری خویش دور می نماید.

حیات الغیب با اشاره به گسترش ارتباطات بین مراجع قضایی و زندان‌ها گفت: تمام زندان های استان تهران به صورت شبانه روزی تحت نظر قرار دارد و هر هفته حداقل یک بار از هر کدام بازدید صورت می گیرد و در شرایط کنونی با اجرای طرح پایش، قضات در زندان‌ها حضور مستمر دارند تا به مشکلات قضایی زندانیان رسیدگی شود.

در این بازدید، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی اعم از برگزاری نمایشگاه عکس حاج قاسم، برگزاری مسابقه نقاشی و دلنوشته در خصوص فرهنگ شهید و شهادت، سخنرانی مذهبی برای آشنایی مددجویان با سیره آن شهید که با تئاتر و سرود همراه بود، برگزار شد.

در ادامه این بازدید، مددجویان گروه سرود به همخوانی دسته جمعی با موضوع رشادت سپهبد رشید اسلام قاسم سلیمانی پرداختند که برای ارتقای روحیه و تشویقشان، کارت هدیه نقدی از سوی مدیرکل زندان‌های استان تهران به آنان اهدا شد.

بیستم آبان سال جاری با صدور بخشنامه رئیس قوه قضاییه، طرح پایش و غربالگری زندانیان آغاز شد. به موجب بخشنامه پایش وضعیت زندانیان، به بیمارانی که توانایی تحمل حبس ندارند یا افرادی که در طول یک سال گذشته هیچ ملاقات کننده ای نداشتند و یا افرادی که در مواعد قانونی درخصوص ادامه بازداشت شان تصمیم گیری نشده است و یا کسانی که مستحق برخورداری از ارفاقات قانونی همچون آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و ... می باشند، بیش از گذشته مورد توجه و پیگیری واقع می‌شوند.

در این بخشنامه ملاقات چهره به چهره قضات با زندانیان توصیه شده است و اگر قرار باشد به موجب تصمیم قضایی تغییری در وضعیت زندانیان موضوع بخشنامه ایجاد نشود، ملاقات قاضی با زندانی در زندان یا دادگاه الزامی است.

براساس اعلام اداره کل زندان‌های استان تهران، تا دهم آذر سال جاری در اجرای طرح پایش زندان ها تعداد ۱۲ هزار و ۴۷۲ درخواست زندانیان استان تهران، به مراجع قضایی ارسال شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648077 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟