توافق "کووید" بایدن با ایران، می‌تواند جایگاه آمریکا را در میان ایرانیان اصلاح کند

به گزارش رکنا ، روزنامه لس آنجلس تایمز در تحلیلی با توجه به خروج دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ و اعمال تحریم هایی از سوی آن بر ایران که مشکلاتی در روند مبارزه با شیوع بیماری کرونا و کنترل آن ایجاد کرد و تمایل دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای، نوشت: اگرچه دولت بایدن و اروپا می‌خواهند برجام را احیا کنند، اما آنچه که ایران، آمریکا و اروپا به شکل ویژه به آن نیاز دارند یک توافق در زمینه کووید است. توافق کووید به اعتمادسازی برای مذاکرات آینده با ایران و همچنین ارتقای روابط آمریکا با اتحادیه اروپا کمک می‌کند.

لس آنجلس تایمز ادامه داد: به دلیل تحریم های دولت ترامپ، ایران نمی تواند روند پرداخت را از طریق بانک مرکزی انجام دهد و یا وامی از صندوق بین‌المللی پول دریافت کند.تحریم های مالی بانک های بین المللی یا تامین کنندگان دارویی را از هرگونه مشارکت در تبادلات مالی به دلیل ترس از تحریم های ثانویه، بازداشته است.

این روزنامه افزود: ایران ۱۷ میلیون دوز از واکسن کوید را از کواکس پیش خرید کرده اما با وجود تضمین سازمان حهانی بهداشت برای دستیابی همه کشورها به واکسن،فرایند خرید به علت تحریم ها کامل نخواهد شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: اگر دولت بایدن به توافق کووید با ایران دست یابد می‌تواند در بین میلیون‌ها ایرانی جایگاه آمریکا را اصلاح کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 647725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟