روایت فرزند شهید سلیمانی از یادداشت رهبری بر کتاب خاطرات سردار

به گزارش رکنا، زینب سلیمانی فرزند شهید سپهبد قاسم سلیمانی امروز ( یکشنبه ) در همایش علمی رسانه و مکتب سلیمانی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای ستاد بزرگداشت شهید حاج قاسم روز چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹ اظهار کرد: در این دیدار من به نمایندگی از خانواده حاج قاسم برای رهبری هدیه ای برده بودم و آن زندگی نامه خود نوشت خاک قاسم بود که قصد داشتیم بمناسبت سالگرد شهادت او در قالب کتابی منتشر کنیم؛ آنچه همراهم بود ماکت و نمونه‌ای از خاطرات بودو بعد از دیدار هدیه را تقدیم رهبری کردم و ایشان سوالاتی درباره آن پرسیدند و با مهر این هدیه را پذیرفتند.

وی افزود: چند روز بعد از این دیدار و در دقایق پایانی شدن کتاب متنی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب به دستم رسید؛ ایشان منت گذاشتند و پیش از مطالعه کتاب، یادداشتی را به یاد سرباز وفادار خود نوشته بودند؛ متنی پر از مهر و عطوفت و بزرگواری که چون روح بر کالبد این کتاب نشست.

فرزند شهید سلیمانی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» پرداخت و گفت: این کتاب زندگی نامه‌ای است که حاج قاسم با دست مجروحش نوشته است؛ شرح زندگی مردی از دل روستایی دور افتاده در کرمان که چند دوره از زندگی ساده و گیرای خودش را روایت کرده است. این داستان شکل گیری مردی است که از چوپانی به جایگاهی به بلندای وسعت آسمان ها رسید.

زینب سلیمانی اظهار کرد: خیلی دوست دارم آنها که حاج قاسم را در لباس نظامی دیده اند، بدانند او چطور بزرگ شد؛ از چیزی نمی‌ترسیدم آغاز رسالتی است عظیم برای شناختن مردی بزرگ است.

متن یادداشت حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای مقام معظم رهبری درباره کتاب خاطرات خودنوشت شهید قاسم سلیمانی با عنوان «از چیزی نمی‌ترسیدم» به شرح زیر است: «بسمه ای تعالی هرچیزی که یاد شهید عزیز. ما را برجسته کند، چشم نواز و دلنواز است یاد او را اگرچه خداوند در اوج برجستگی قرار داد و بدین گونه پاداش دنیایی اخلاص و عمل صالح تو را به او هدیه کرد ولی ما هم هرکدام وظیفه ای داریم. کتاب حاضر را هنوز نخوانده‌ام اما ظاهراً می‌تواند گامی در این مسیر باشد.

سید علی خامنه ای1399/10/7

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 647285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟