سنا وتوی لایحه بودجه نظامی توسط ترامپ را بی‌اثر کرد

به گزارش رکنا،کنگره آمریکا روز جمعه و در نخستین روز سال نوی میلادی، وتوی لایحه بودجه نظامی ترامپ را بی‌اثر کرد.
مجلس سنای آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان قرار دارد روز جمعه در نشستی درباره وتوی لایحه بودجه دفاعی آمریکا توسط ترامپ رای گیری کرد و بیش از دو سوم از سناتورها وتوی ترامپ را رد کردند تا بدین ترتیب عمق اختلافات میان دو سوی خیابان «پنسیلوانیا» در واشنگتن مشخص شود.
مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این وتوی ترامپ را درباره بودجه دفاعی رد کرده بود. دوشنبه شب مجلس نمایندگان آمریکا از وتوی ترامپ برای جلوگیری از تصویب لایحه موسوم به «قانون اختیارات دفاع ملی» عبور کرد. ۳۲۲ نماینده با شکستن وتوی ترامپ موافقت و ۸۷ نماینده با آن مخالفت کردند.
ترامپ با چند بند موجود در لایحه دفاعی آمریکا مخالف است. او به عنوان نخستین مطالبه از قانونگذاران کنگره خواسته یکی از بندهای این مصوبه که در آن برای شرکت‌های فعال در زمینه ارتباطات اجتماعی مصونیت قضائی در نظر گرفته شده حذف شود.
دونالد ترامپ معتقد است که رسانه‌های اجتماعی جانبدارانه عمل می‌کنند. بعضی از نمایندگان جمهوری‌خواه با استدلال ترامپ موافقند.
بند دیگری در لایحه مذکور که با مخالفت ترامپ روبه رو شده طرح تغییر نام ۱۰ پایگاه نظامی است که در حال حاضر اسمشان از رهبران دوران برده‌داری آمریکا گرفته شده است.
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه دفاعی آمریکا را سه هفته پیش به تصویب رساند. در آن رأی‌گیری سه چهارم قانونگذاران این مجلس به تصویب این لایحه رأی مثبت دادند.
چند روز بعد مجلس سنای آمریکا هم این طرح را به تصویب رساند. در این مجلس هم بیش از دو سوم سناتورها به این لایحه رأی مثبت دادند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟