حماس: شهادت سردار سلیمانی انرژی مضاعفی به جبهه مقاومت داد

به گزارش رکنا، حازم قاسم عصر امروز در سخنرانی ویدئویی به همایش شباب المقاومه که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد با اشاره به شخصیت شهید سلیمنی اظهار کرد: شهید سلیمانی برای دفاع از آرمان‌های امت خود زندگی کرد و برای آن به شهادت رسید و به طور مداوم از مقاومت فلسطین پشتیبانی می‌کرد.
وی با اشاره به فرا رسیدن نخستین سالگرد ارتقاء فرمانده سلیمانی به درجه شهادت بیان کرد: شهادت ایشان افتخاری برای امت و دستاوردی شخصی برای خود ایشان بود و باعث انرژی مضاعف برای روند انقلاب و مقاومت در امتداد محور طولانی آن شد.
سخنگوی حماس با اشاره به ترور شهید قاسم سلیمانی از سوی آمریکا و اسرائیل بیان کرد: آنان همیشه تصور می‌کنند که با نبود فرماندهان بزرگ و مجاهدان نیکوکار می‌توانند که به این آرمان پایان داده یا آن را متوقف کنند؛ آرمانی که یک رزمنده عرب مسلمان فلسطینی برای آن می‌جنگد و برای آن به مبارزه می‌پردازد.
وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی، الگویی از تبدیل یک نظریه به پیاده سازی آن ارائه کرد، افزود: سرلشکر سلیمانی از معدود افرادی بود که شعارها و مفاهیم را از یک مفاهیم نظریه ای به مفاهیم عملی تبدیل کرد.
قاسم با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی به محوری بودن آرمان فلسطین ایمان داشت، گفت: فلسطین قلب قضایا و آرمان‌های منطقه است. هیچ طرح یا برنامه یا ایدئولوژی نمی تواند به موفقیت برسد تا زمانیکه فلسطین را در قلب و ذات و افکار جنبش خویش قرار نداده باشد.
وی یادآور شد: اگر فلسطین آزاد شود و دشمن از میان برداشته شود این بزرگترین دلیل و نشانه ای است که امت سرنوشت و تصمیم خود را در اختیار خویش گرفته و از تمامی بندهای استعماری رها شده است.
سخنگوی حماس با اشاره به تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: متأسفانه این پروژه مورد حمایت برخی از نظام‌های پیرامون منطقه بوده که تلاش دارند تا این رژیم را از طریق توافق‌های عادی سازی روابط در منطقه وارد کرده و آن را بخشی از منطقه قرار دهند اما تلاش‌های این نظام‌ها هرگز به موفقیت نخواهد رسید زیرا محور مقاومت در امتداد حضور مسلمین و حضور ملت‌های عرب قرار دارد.
وی تصریح کرد: آرمان فلسطین در قلب وجدان جمعی این امت قرار دارد و همچنان مقاومت جریانی حقیقی، پیشرو، بزرگ و حاضر بوده و این جریان به تکامل بیشتری در تلاش‌ها برای رویارویی با این پروژه صهیونیستی نیازمند است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 645372 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟