رونمایی زیباکلام از نامزد تندرو‌ها در 1400

به گزارش رکنا، وی افزود: به طور مثال زاکانی به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌ها انتخاب شود، قاضی زاده هاشمی نائب رئیس شد و آقا تهرانی و ذوالنور نیز رئیس کمیسیون شدند، به نوعی جبهه پایداری و تندرو‌های اصول گرا در حال حاضر عنان کار مجلس را در اختیار دارند و هر زمانی که قالیباف مخالف خواست عمل آن‌ها حرکت می‌کند، او را تحت فشار قرار می‌گذارند، تا در نهایت به خواسته خود برسند، در انتخابات آینده نیز جبهه پایداری و امثالهم با توجه به زیاده خواهی‌های که دارند نمی‌توانند با طیف معتدل این جریان به وحدت برسند.

زیباکلام اظهار داشت: اصول گرایان دو شقه خواهند شد که در یک طرف معتدلین حضور خواهند داشت، افرادی از جنس لاریجانی، ناطق نوری، توکلی، باهنر و... و در سوی مقابل نیز جریان تندرو و رادیکال شامل، جبهه پایداری، طرفداران احمدی نژاد، جمعیت ایثارگران، رهپویان و...، نامزد تندرو‌ها به احتمال زیاد سعید جلیلی خواهد بود، این جریان از قالیباف حمایت نخواهند کرد، زیرا او را واجد شرایط انقلابی گری نمی‌دانند و به سوی جلیلی خواهند رفت و در این بین پایداری‌ها نقش اصلی را بر عهده دارند.

این استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: جریان معتدل و میانه رو اصولگرا نیز در وهله اول از لاریجانی حمایت خواهد کرد، اما افرادی نظیر قالیباف، دهقان و ضرغامی نیز در صورت حضور ممکن است، حمایت این طیف را داشته باشند، هرچند که احتمال همزمان آن‌ها نیز وجود دارد که ممکن است سبد رای آن‌ها در اکثر موارد یکسان باشد و این شانس آن‌ها را در برابر جلیلی کمتر خواهد کرد. این در حالی است که شانس تندرو‌ها خیلی بیشتر است زیراکه بسیاری از طرفداران اصول گرایان معتدل نیز از وضعیتی که در کشور وجود دارد ناراضی هستند و احتمال اینکه رای ندهند، بسیار زیاد است. وی ادامه داد: اما در سوی مقابل طرفداران تندرو‌ها به صورت تشکیلاتی و تحت هر شرایطی رای می‌دهند، که به مانند انتخابات مجلس می‌توانند در ۱۴۰۰ نیز به پیروزی برسند، این در حالی است که احتمال حضور یک نظامی مانند سردار محمد وجود دارد که می‌تواند یک بازی تبلیغاتی باشد، برای ترساندن مردم از روی کار آمدن نظامیان و افزایش مشارکت، اما اگر این ترفند را نیز به کار ببرند، بازهم افاقه‌ای نخواهد کرد، زیرا که جواب نمی‌دهد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 644230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟