وحشت رژیم های عربی و کاخ سفید از تاثیرگذاری سردار سلیمانی

به گزارش رکنا،ابعاد وجودی و شخصیتی سردار سلیمانی به قدری گسترده است که هر کدام از تحلیلگران و شخصیت های جهان عرب و اسلام تنها می توانند در خصوص بخشی از مجاهدت ها و فداکاری های این شهید سخن بگویند.
حضور این شهید، در میادین نبرد تنها به عراق یا سوریه ختم نمی شد بلکه هر جا نامی از ظلم و طغیان بود، سردار سلیمانی در آنجا حضور داشت.
علاوه بر آنکه یک فرمانده نظامی متمایز و استراتژیک برجسته و هوشمند در جبهه های درگیری بود، ویژگی اخلاقی و شخصیتی وی باعث می شد تا رزمندگان به سمت او جذب شوند.
سردار سلیمانی در میان دشمنان امت اسلامی ترس و وحشت انداخت و تمام معادلات و حساب و کتاب های آنها را برهم زد «عبدالکریم بن عبدالله الشرعی» عضو انجمن علمای یمن در خصوص میراثی که سردار سلیمانی برای نسل های بعدی در جهان عرب و اسلام باقی گذاشت گفت: سردار سلیمانی فرهنگ قرآنی و ایمان محمدی و ماهیت دین اسلام را به جهانیان منتقل کرد. وی فرهنگ دوستی و مهربانی و عطوفت با کسانی که در جبهه جهاد و مقاومت حضور دارند را منتقل کرد.
سردار سلیمانی به صورت شخصی و بدون محافظ و یا همراه، با لباس های غیر نظامی معمولی و نه لباس های رسمی نظامی و درجه های آن، تردد می کرد؛ کاری که دیگر فرماندهان انجام نمی دهند.
ایشان، فرمانده، استراتژیست و ناظر بر روند آموزش و مسلح کردن نیروها و اجرای عملیات رزمی در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین بود. سردار سلیمانی در میان دشمنان امت اسلامی ترس و وحشت انداخت و تمام معادلات و حساب و کتاب های آنها را برهم زد.
الشرعی در ادامه بیان کرد: سردار سلیمانی یک شریک مؤثر و فعال برای نظامیان در میادین نبرد و یک فرمانده متواضع، معلم آموزشی و یک سرباز خدمت گذار به شمار می رفت. ایشان به خانواده های بی سرپرست و یتیمان بسیار سر می زد و بر تأمین مایحتاج آنها نظارت داشت. وی بر پای مادران شهدا بوسه می زد.
وی در خصوص نقش سردار سلیمانی در تحقق صلح در منطقه به ویژه در سوریه و عراق تاکید کرد: در واقع سردار سلیمانی نقش بزرگی در جمع آوری نیروها و آموزش و مسلح کردن آنها ایفا کرد. سردار سلیمانی تلاش زیادی برای گسترش فرهنگ دوستی، برادی و تسامح میان آنها و احساس مشارکت و همکاری در برابر دشمن و عناصر تروریستی از خود نشان داد.
ایشان اهمیت زیادی نسبت به اوضاع زنان و کودکان و عدم ایجاد ترس و وحشت در میان آنها می داد و همواره تاکید داشت که نباید به اسرای جنگی آسیب وارد آید یا تحت شکنجه قرار بگیرند.
کاخ سفید و حاکمان فاسد رژیم های عربی در حوزه خلیج فارس که برای آمریکا جاسوسی می کنند نسبت به حضور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به ویژه بعد از افزایش نفوذ آنها در سایه شدت گرفتن حملات علیه مواضع آمریکا در منطقه، احساس خطر کردند سردار سلیمانی کاری کرده بود که تمام رزمندگان ایرانی، سوری، عراقی، لبنانی و فلسطینی احساس می کردند که در قالب یک ارتش واحد حضور داشته و نماینده امت واحده پیامبر اکرم (ص) هستند. وی علاوه بر آنکه یک فرمانده نظامی شایسته بود ویژگی های اخلاقی و دینی را باهم یکجا داشت و خیلی زود با فرماندهان رده بالا و نظامیان رده پایین ارتباط برقرار می کرد.
الشرعی در خصوص هدف دشمن صهیونیستی آمریکایی از ترور سردار سلیمانی گفت: این ترور، در جریان استقبال از یک میهمان که با هواپیمای غیر نظامی در فرودگاه بغداد حضور داشت، انجام شد.
آنها از طریق این ترور بزدلانه قصد داشتند اختلاف و دو دستگی در میان فرماندهان و ملت های ایران و عراق ایجاد کنند و اتهام خیانت به فرماندهان عراقی وارد آید و در نهایت همکاری میان این ۲ کشور در مسیر مبارزه با دشمن به پایان برسد.
این همان هدف اصلی حمله هوایی به کاروان شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بعد از خروج از سالن فرودگاه بین المللی بغداد به شمار می رود. یک عملیات تروریستی آشکار و جنایت جنگی.
کاخ سفید و حاکمان فاسد رژیم های عربی در حوزه خلیج فارس که برای آمریکا جاسوسی می کنند نسبت به حضور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به ویژه بعد از افزایش نفوذ آنها در سایه شدت گرفتن حملات علیه مواضع آمریکا در منطقه، احساس خطر کردند.
وی ادامه داد: ملت های عربی و اسلامی باید تاریخ فداکاری ها و مجاهدتهای شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس را به عنوان بزرگترین مکتب مبارزاتی در تمام میادین نبرد و جبهه ها در نظر داشته و دنباله رو آنها باشند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 643423 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟