بودجه ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت کشور و سازمان انرژی اتمی در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد

به گزارش رکنا، «ابوالفضل عمویی» در گفت و گو با خبرنگاران درباره نشست امروز( دوشنبه ) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: کمیسیون عملکرد بودجه ای دستگاه‌های مرتبط در سال ۱۳۹۹ و همچنین چشم انداز بودجه این دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ را در دستور کار دارد.

سخنگوی کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی افزود: در جلسه پیش از ظهر امروز، معاونان سازمان انرژی اتمی، «غلامرضا جلالی» رییس سازمان پدافند غیرعامل، «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، سردار «حسنی آهنگر» رییس دانشگاه امام حسین(ع) وسردار «محمدرضا اسحاقی» معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور داشتند.

به گفته عمویی بودجه هفت نهاد مرتبط با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توسط نمایندگان در حال بررسی است و این جلسات فردا(سه شنبه) نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین گفت: پیش از این سردار «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار«غلامرضا سلیمانی» فرمانده نیروی مقاومت بسیج در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حاضر شده بودند و موارد مختلف بودجه‌ای این دو نهاد مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: اولویت کمیسیون این است که با توجه به منابع محدود کشور چگونگی تحقق ماموریت‌های نهاده‌ها و سازمان‌ها و چگونگی تخصیص بودجه و چشم انداز و پیشنهادهایی که برای بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، بررسی شود.

عمویی با تاکید بر اینکه رویکرد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تقویت بنیه دفاعی و امنیتی کشور است، ‌گفت: دراین جلسات نمایندگان پیشنهادهای مختلفی را مطرح کرده و نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در کمیسیون تلفیق این پیشنهادات را پیگیری می‌کنند.

وی درباره جلسه فردا سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: در جلسه فردا میزبان نمایندگانی از ارتش جمهوری اسلامی، وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات خواهیم بود و مباحث مربوط به عملکرد و نگاه بودجه‌ای این دستگاه‌ها و چشم انداز آنها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: پیشنهادهایی که برای اصلاح لایحه وجود دارد برای طرح در کمیسیون مطرح خواهد شد و پس از تبادل نظر به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 642531 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟