سخنگوی وزارت امور خارجه: شب یلدا را به عنوان میراث ناملموس در یونسکو ثبت می‌کنیم

به گزارش رکنا،  اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، وبینار « یلدا ، همبستگی منطقه‌ای» به مناسبت پاسداشت آیین کهن شب یلدا و تبیین نقش آن در همبستگی مردمان این منطقه با مشارکت مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، موسسه فرهنگی اکو و بنیاد سعدی و با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی بعد از ظهر شنبه برگزار شد.

« سعید خطیب‌زاده » سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «غلامعلی حدادعادل» رئیس بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، «سرور بختی» رئیس موسسه فرهنگی اکو، «عبدالغفور لیوال» سفیر جمهوری اسلامی افغانستان، «نظام‌الدین زاهدی» سفیر جمهوری تاجیکستان، «آوازبیک عبدالرزاق‌اف» سفیر جمهوری قرقیزستان و «احمد پاکتچی» عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری در این وبینار به ایراد سخنرانی پرداختند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در سخنانی با اشاره به قدمت این آئین باستانی به نقش آن در همگرایی و صلح میان مردمان منطقه، اشاره کرد و گفت: از گذشته‌های دور «شب یلدا» یا همان «شب چله»، شب پیروزی نور بر ظلمت و نمادی از مساوات و برابری میان ایرانیان بوده است.

وی ادامه داد: نگاه فرهنگی به حوزه تمدنی کشورهای منطقه روزبه‌روز قوی‌تر می‌شود و این عناصر فرهنگی عناصری وحدت‌بخش مردم منطقه هستند.

سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه یادآور شد: سال آینده شب یلدا را به عنوان میراث ناملموس منطقه در یونسکو به ثبت خواهیم رساند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 641924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟