تماس پمپئو با همتای سعودی علیه ایران

به گزارش رکنا، کیل براون معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو در تماس با فیصل بن فرهان وزیر خارجه سعودی درباره تلاش‌ها برای غلبه بر انشقاق بین کشورهای خلیج فارس که برای متوقف کردن آنچه فعالیت‌های تهاجمی ایران در منطقه و عزم متقابل برای دستیابی به یک راه حل سیاسی فراگیر برای درگیری یمن خوانده شد، تبادل نظر کرد.

وی مدعی شد: دو طرف همچنین بر تقویت شراکت دوجانبه در موضوع امنیت و اقتصاد بین آمریکا و عربستان سعودی، حمایت آمریکا برای اصلاحات اجتماعی اقتصادی سعودی تحت چشم‌انداز ۲۰۳۰ و اهمیت تداوم پیشرفت حقوق بشر تاکید کردند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: پمپئو همچنین نگرانی خود را برای بازداشت شهروندان آمریکایی و فعالان حقوق بشری در سعودی ابراز داشته و خواستار حل منصفانه و سریع شده است.

پمپئو پیش از این هم خواستار رسیدگی منصفانه به ماجرای قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی شده بود اما پس از سفر به ریاض و دریافت ۱۰۰ میلیون دلار حق السکوت، پیگیری این قبیل پرونده‌ها به فراموشی سپرده شد و تنها در اظهارات گاه گاه مقامات آمریکایی شنیده می‌شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 640337 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟