آبرامز: با تیم بایدن درباره برجام درحال رایزنی هستیم/ فکر نمی‌کنم همه تحریم‌ها لغو شوند

به گزارش رکنا، الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا در گفت‌وگوی با "تایمز آو اسرائیل" در ابتدا با اشاره به ترور سردار سپهبد سلیمانی مدعی شد که این فرمانده ایرانی مسئول حملات گذشته و آینده ایران به نیروهای آمریکایی در منطقه است.

وی با اشاره به ترور شهید محسن فخری‌زاده با طرح این مسئله که "اسرائیل حق دفاع از خود را دارد" ادعا کرد که هیچ کس بیشتر از فخری‌زاده در خصوص پرونده‌های هسته‌ای ایران اطلاعات نداشت.‌ آبرامز شهید فخری‌زاده را "تنظیم‌کننده اصلی" برنامه هسته‌ای ایران خواند. او مدعی شد: جدایی وی از پستش آن‌ها را کندتر خواهد کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در خصوص برجام هم گفت: از نظر ما برجام یک توافق به شدت معیوب بود. ما با نخست‌وزیر نتانیاهو هم نظر هستیم.

آبرامز با اشاره به دیدارهای خود و دیگر مقامات دولت ترامپ با تیم بایدن گفت: ما سعی می‌کنیم که آن‌ها را قانع کنیم که دیگر سال ۲۰۱۵ نیست. تقریبا سال ۲۰۲۱ فرا رسیده و خیلی چیزها تغییر کرده است. پس فرمول‌هایی که فکر می‌کردید برای مذاکراتی [برجامی] اصلی خوب بوده‌اند، دیگر خوب نیستند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه اقدامات ترامپ کاملا معکوس نخواهند شد، گفت: شما چگونه بردلشتن تحریم‌ها علیه شخصی که به طور واضح حقوق بشر را نقض می‌کند توجیه می‌کنید؟ چگونه می‌خواهید تحریم مرتبط با تروریسم علیه شخصی که فرضا با نیروهای قدس در ارتباط بوده را بردارید؟ این کار همانند روشن و خاموش کردن کلید برق نیست که ناگهان تحریم‌ها را اعمال و سپس رفع کنیم. به گمانم این مذاکرات بسیار پیچیده‌ای بین ایران و آمریکا خواهد بود و فکر نمی‌کنم که تمامی تحریم‌ها برداشته شوند.

این مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که تنها افسوس وی این است که ترامپ فشار حداکثری علیه ایران را زودتر آغاز نکرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 640273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟