پاسخ مشاور سابق رئیس جمهور به توییت سردار محمد

به گزارش رکنا، «حمید ابوطالبی» در رشته توییتی با اشاره به اظهارات رییس جمهوری ترکیه در خوانش ابیات جدایی طلبانه و حساسیت انگیز نوشت: «شعرخوانی در باکو چون دیگر رویدادهای منفی دیپلماتیک، خاتمه یافت؛ اما چرا این اتفاقات روی می‌دهد؟ منطقه‌ غرب آسیا همواره امنیت و ثبات خودرا مرهون «اقتدار ایران» و «تعاملات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» متعادل آن بوده است؛ چرا که اقتدار، بدون تعاملات متعادل، توانایی نقش‌ آفرینی موثر ندارد.»

معاون پیشین دفتر ریاست‌جمهوری ادامه داد: «لذا برای امنیت ملی و ثبات منطقه، باید پیش از هرچیز تعاملات منطقه‌ای و فرامنطقه ای نامتعادل، متعادل شده و آنگاه نقش آفرینی ثبات‌زا رقم زده شود. زیرا تحریم، وابستگی‌ به همسایگان، FATF گریزی،و...بیش‌ از هرچیز ‌ایران را تضعیف می‌نماید؛ قرن ۲۱ قرن اقتدار سیاسی برآمده از برتری‌های اقتصادی است.»

ابوطالبی در رشته توییت خود، تصویری از توییت سردار « سعید محمد » فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) را منتشر کرد که تاکید کرده بود: «طراحی دشمن دیگر موشک نیست بلکه تجزیه ایران است. همین حرف‌های اردوغان را ببینی. مثل گرگ برای تجزیه ایران اطراف کشور خوابیده اند.»

گفتنی است ، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه پنجشنبه هفته گذشته در سخنرانی مراسم رژه نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان به مناسبت آزادی مناطق اشغال شده، بیتی از شعری حساسیت برانگیز ارس درباره جدایی جمهوری آذربایجان را خواند. این اظهارات اردوغان، با واکنش‌های گسترده‌ای هم از سوی کابران فضای مجازی و هم مسوولان و مقامات مواجه شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 640256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟