غرضی: گرانی دلار حساب بانک ‌مرکزی را پر کرده است

به گزارش رکنا، این فعال سیاسی افزود : رئیس بانک مرکزی گفته «رشد اقتصادی در کشور محقق شده است » وی در حالی چنین اظهارنظری کرده که بخش‌های مهم اقتصاد ایران در رکود هستند و در نتیجه مردم به لحاظ حساب و کتاب‌های شخصی‌شان دچار گرفتاری‌های متعددی شده اند.

محمد غرضی ، فعال سیاسی، در این‌ باره اظهار داشت: آقای همتی با حساب و کتاب بانکی از رشد اقتصادی خبر داده است. به هر حال بالا رفتن عجیب نرخ دلار به‌ خودی خود موجب رشد صادرات کشور شد، با این توضیح که رشد صادرات به پُر شدن حساب بانک مرکزی کمک می‌کند. به همین دلیل می‌توان گفت اقتصاد کشور رشد داشته و منابع مالی زیادی به بیت‌المال تزریق شده است. ناگفته نماند که این «رشد» چیزی به بخش مهم تولید اضافه نکرده است و مردم تغییر مثبت را حس نکرده‌اند.

عضو کابینه دولت‌‌های زمان جنگ و سازندگی گفت: شرایط به ‌گونه‌ای است که در بازار اکثر مواد داخلی بالاخص مرغ همچنان گران می‌شوند و مردم برای تهیه این کالاها سختی‌های زیادی را به جان می‌خرند. مثلاً قیمت مرغ به عنوان یکی از مواد خوراکی مرسوم نه تنها کم نمی‌شود بلکه روزبه‌روز هم گران‌تر می‌شود که برای توجیه این گرانی مرغ‌دار از بالا رفتن نرخ نهاده دامی می‌نالند و کشاورز هم گران‌تر شدن ملزومات کشاورزی را دلیل گران شدن محصولاتش عنوان می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 640239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟