دسترسی کودکان به فضای امن مجازی مطالبه جدی ما است

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری ، سیدعلیرضا آوایی در جلسه شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک که صبح امروز به ریاست وزیر دادگستری و از طریق وبینار برگزار شد گفت: ما به دنبال فراگیر کردن آموزش حقوق کودک و تبدیل آن به یک فرهنگ و باور عمومی در سطح جامعه هستیم و در این راستا آموزش خانواده ها برای ایجاد ارتباط بهتر و موثر تر با کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی همچنین تاکید کرد: در شرایط کنونی و با توجه به محدودیت های ایجاد شده به واسطه پاندمی کرونا ، امکان دسترسی کودکان به فضای مجازی امن و سالم، یکی از اهداف بزرگ شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و از مطالبات جدی ما از کلیه مسئولین ذیربط و دستگاه های متولی است.

رئیس شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در خصوص کودکان خیابانی باید از برگزاری همایش و سمینار فراتر رفته و با کار جدی به دنبال کاهش آمار در این رابطه باشیم افزود: کار آموزش و پرورش در رابطه با آموزش بیش از ۵۰۰ نفر از کودکان اتباع دیگر کشورها یک حرکت بسیار با ارزش بوده که می بایست در جهت معرفی و اطلاع رسانی در این خصوص در سطح بین المللی اقدامات قابل قبولی صورت گیرد؛ چرا که بدون شک آثار فرهنگی و مهم و مثبتی در پی خواهد داشت.

آوائی در پایان بر لزوم بهره مندی از ظرفیت مردمی و سازمان های مردم نهاد در پیشبرد اهداف بزرگ مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تاکید کرد.

محمود عباسی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز در این جلسه ضمن گرامی داشت هفته پژوهش و روز حقوق بشر اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که در اسلام حقوق بشر از حقوق کودک آغاز می شود.

وی با بیان این مطلب که در شرایط پاندمی کرونا یکی از دغدغه های جدی ما استفاده کودکان از فضای مجازی است گفت: ضمن اینکه ایجاد فضای مجازی امن برای کودکان یکی از خواسته های ما است باید نگاه ما بیشتر معطوف به صدا و سیما باشد.

عباسی همچنین اعلام کرد: ایجاد کارگروه هنر و خلاقیت در ذیل شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک را در دستور کار داریم چراکه باور داریم باید به دنبال کشف استعدادهای کودکان باشیم و در این راستا مسابقات هنری و استعداد یابی در زمینه های مختلفی از جمله نقاشی، داستان نویسی و عکاسی و غیره را در استان های مختلف برگزار کرده ایم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان این نکته که قانونگذار، بازماندگی از تحصیل را وضعیت مخاطره آمیز می داند، بر لزوم اهتمام جدی تر دستگاه های متولی و به ویژه وزارت آموزش و پرورش به این موضوع تاکید کرد.

در این جلسه نماینده وزارت آموزش و پرورش و نماینده استانداری خراسان رضوی گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟