تحریم های دارویی ایران غیر انسانی است

به گزارش رکنا ،حسن نوروزی با اشاره به موضوع تحریم های دارویی ایران و ادعای آمریکا درمورد معافیت اقلام بهداشتی و دارویی از تحریم ها، گفت: غیر قانونی و غیر انسانی بودن تحریم های یکجانبه،بارها در قطعنامه‌های شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل متحد مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تحریم‌های آمریکا موجب نقض حقوق بشر و حقوق اساسی و بنیادین ملت ایران شده و ادعای معافیت اقلام بهداشتی و دارویی از تحریم‌ها کذب است.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس ادامه داد: ما با 1+5 مذاکره و توافق کرده و حسن نیت خود را نشان دادیم و حتی قدرت هسته‌ای خود را کاهش دادیم و به هر آنچه تعهد داده بودیم، عمل کردیم؛ اما متاسفانه در اولین وهله آمریکا بود که از برجام خارج شد و زیر میز برجام زد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به همدستی اروپا با آمریکا در موضوع برجام،مطرح کرد: دولت های اروپایی هم به ما کمک نکردند؛در تحریم ها شرکت کردند و هرچه آمریکا دستور داد به عنوان سربازان آنها عمل کردند.

وی ادامه داد:کشورهای اروپایی برجام در حقیقت هرچه آمریکا تحریم کرد،آنها قبول کردند؛پول های ایران را نداده و با ما معامله نکردند، حساب های بانکی ما را بستند و امروز چه انتظاری دارند؟

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه سه کشور اروپایی به هیچ کدام از تعهدات خود دربرجام پایبند نبودند و در حال حاضر نیز به جای اینکه پاسخگوی عملکرد خود باشند بیانیه صادر می‌کنند،اظهار کرد: تاکنون هیچ اقدامی که نشان دهنده پایبندی اروپایی ها به برجام باشد ندیده ایم و اینستکس و کانال مالی نیز وقت کشی اروپا تحت فشار آمریکایی ها بود که در برجام بمانند و در واقع خیری از کمک های اروپایی ها ندیدیم.

وی ادامه داد: قرار بود اینستکس حداقل در حوزه غذا و دارو به کار بیاید، اما اروپایی‌ها هیچ قصدی برای استفاده از این کانال جهت کمک بشردوستانه به ایران در زمان شیوع کرونا را ندارند. هدف اروپایی‌ها از مطرح کردن موضوع اینستکس، اتلاف وقت و خریدن زمان برای نگه‌داشتن ایران در توافق هسته‌ای بود.

نوروزی با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی و ابراز نگرانی آنها از تصمیم ایران مبنی بر نصب سانتریفیوژهای جدید در تأسیسات غنی‌سازی نطنز،مطرح کرد: ایران همواره بر تعهدات خود پایبند بوده است و این بیانیه هایی که می دهند به چه معنی است ؛قرار بود اینستکس یک کانال مالی امن باشد اما در نهایت برای حوزه غذا و دارو هم کارایی نداشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه رفتار این روزهای اروپایی‌ها پیرامون برجام فرار رو به جلو است، خاطرنشان کرد:اروپایی ها با ادعای حقوق بشری خود باید به عدم پایبندی به برجام خاتمه داده و تروریسم اقتصادی را علیه ملت ایران متوقف کنند.

نوروزی با اشاره به کرونا و تحریم دارویی از طرف غربی ها مطرح کرد:با وجود ادعای آمریکا درباره عدم تحریم ایران در حوزه دارو،ادامه داد: تحریم باعث در تنگنا قرارگرفتن بیماران سرطانی، هموفیلی و تالاسمی در تأمین داروهایشان شده است،اروپایی ها در موضوع تامین داروی بیماران سرطانی و داروهای بیماری های صعب العلاج ،خودایمنی و حتی موضوع کرونا هیچ کمکی نکردند.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های ظالمانه زمامداران آمریکا، تصریح کرد: از مجامع بین المللی به ویژه سازمان جهانی بهداشت می خواهیم تا در برابر جنایات آنها سکوت نکرده و اجازه ندهند، یک دولت با زورگویی سلامت مردم کشورمان را به خطر بیاندازد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 638572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟