جبهه پایداری به جلسات جامعه روحانیت دست رد زد

به گزارش رکنا ، غلامرضا مصباحی‌مقدم ، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ، درباره آخرین برنامه‌های انتخاباتی و جلسات جریان اصولگرایی برای انتخابات 1400 ، گفت: جامعه روحانیت مبارز، فعالیت‌های انتخاباتی خود را به صورت جدی و فعال آغاز کرده است البته مبنای آن هم این بوده که مجموعه فعالان عرصه سیاسی در جریان اصولگرایی را میزبانی کند تا آنها به میدان آمده و به نوعی فراگیر، همه جریانات سیاسی اصولگرا باشند. 

او افزود: خوشبختانه یک جمع گسترده‌ای این دعوت را پذیرفته‌اند و بیش از ۴۰ حزب در این مجموعه قرار دارند، تقریبا می توان گفت که به استثنای پایداری، همه احزاب حضور پیدا کرده اند البته از پایداری دعوت شده و مذاکراتی نیز با آنها صورت گرفته و آنها نیز تاکنون نفی، نکرده اند. علاوه بر اینها، شخصیت های تاثیرگذار در این جریان هم دعوت شدند که اکثرا استقبال کرده اند.  

او در پاسخ به این سوال که آیا همه در این گفت و گوها و جلسات حضور پیدا کرده اند یا خیر، گفت: بله همینطور است اکثرا حضور پیدا کرده اند. سیستم وحدت در حال شکل گیری است، منتهی روند شکل گیری ساختار این وحدت به پایان نرسیده است.

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد تغییرات و اصلاحات در شورای ائتلاف در دستورکار است یا خیر؟ تصریح کرد: خیر این گونه نیست قبلا هم گفته ام این یک سازوکار جدید ماندگار است بر این اساس است که باید سازوکار پایدار و ماندگاری باشد تا همه اطراف را فرا بگیرد و نهاد و تشکلی از این مجموعه خارج نباشد تا نیازی هم به تغییر و جایگزینی در هر انتخابات هم، نباشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که  آیا همه تشکل های اصولگرا را در بر می گیرد یا فقط تعدادی را شامل می شود و آیا تلاش شده ایردات وارده به این شورا که در انتخابات مجلس ۹۸ مطرح شده بود، رفع شود؟ اظهار کرد: در این حرکت جدید همه حضور دارند. ۵۰ تشکل اصولگرا به معنای احزاب رسمی و شناسنامه حضور دارند نه اینکه هر کسی مدعی تشکلی باشد. ما از  همه احزاب رسمی و شناسنامه دار برای حضور در جلسات دعوت کردیم و هیچ کس خارج از مجموعه نیست، منتهی اکثرا پذیرفته اند و حضور پیدا کردند حال ممکن است تعداد کمی هم حضور پیدا نکرده باشند که بنده به پایداری اشاره کردم. اما آن زمان که شورای ائتلاف شکل گرفته بود مبنای آن به هیچ وجه حضور احزاب نبود بلکه روی اشخاص حقیقی تاکید داشت و ما این موضوع را نقیصه ای می دانستیم از این رو این مسئله مطرح شد که آیا می توان گفت احزاب در یک حرکت سیاسی مانند انتخابات حضور نداشته باشند و صرفا بر اشخاص تاکید کنیم؟! غیر از این هم، باید بررسی کرد که اشخاص با چه پشتوانه ای می خواهند وارد رقابت های انتخاباتی شوند.

او اظهار کرد: جامعه روحانیت مبارز، نماینده روحانیت کشور است چون در سراسر کشور فراگیر شده است. جامعه مدرسین هم البته اگر همراهی کنند که ما با آنها نیز گفت و گو کردیم و امیدواریم به این حرکت بپیوندند و همراهی فعالی داشته باشند آنها هم تقریبا می توان گفت حوزه علمیه قم را نمایندگی می کنند. 

او در پاسخ به این سوال که امکان ورود جامعه مدرسین به انتخابات وجود دارد؟ تاکید کرد: در واقع به اصرار از سوی جامعه روحانیت مبارز امکان پذیر شده است. ما از آن ها با اصرار تقاضا کردیم که به جمع این حرکت بپیوندند و فقط مصوبه ای داشتند که اگر مایل باشند آن مصوبه را مورد بازنگری قرار دهند چون نگرانی آنها ناشی از وضعیت قبلی انتخابات بوده است و این وضعیت جدید، علی القاعده باید نگرانی آقایان را برطرف کرده باشد.

 

کدخبر: 637535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟