پیشنهاد تعویق انتخابات  ۱۴۰۰ به مدت یک سال

به گزارش رکنا ، علی محمد نمازی در پاسخ به فراخوان وزارت کشور برای بررسی برگزاری انتخابات 1400 در شرایط همه گیری بیماری کرونا، اظهار کرد: انتخابات در کشور ما در یک روز و با حضور فیزیکی رای دهندگان برگزار می شود ،اما در شرایط بیماری کرونا دیگر امکان برگزاری چنین انتخابات فراهم نیست.

وی ادامه داد: از سویی وقت و تجربه برای برگزاری انتخابات به شیوه پیشرفته مثل انتخابات آمریکا هم فراهم نیست. زمان برای فراهم کردن زیرساخت های چنین انتخابات و آموزش مجریان آن محدود است و امکان برگزاری انتخابات پستی یا اینکه برگه رای از قبل در اختیار رای دهندگان قرار گیرد و در روز رای گیری افراد فقط رای خود را در صندوق بیندازند، وجود ندارد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در گذشته بارها گفته شده بود که باید انتخابات الکترونیکی برگزار شود، به‌ این مساله توجه نشد، خاطرنشان کرد: جدا از اخذ رای، شمارش آرا به شیوه فعلی نیز در شرایط کرونا امکان پذیر نیست، زیرا فاصله لازم میان افراد رعایت نمی شود. اگر افراد هم در زمان شمارش آرا، از هم فاصله داشته باشند، ممکن است صحت شمارش آرا قابل اعتماد نباشد.

نمازی ادامه داد: به نظر می رسد بهتر است در این شرایط انتخابات یک سال به تعویق بیفتد تا شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم شود؛ اما اگر این امکان وجود ندارد، اخذ در رای در حوزه های بالای دویست هزار نفر در دور روز برگزار شده و شمارش آرا هم الکترونیکی شود تا افراد نقشی در شمارش آرا نداشته باشند. محل های بزرگ تری هم برای شعب اخذ رای در نظر گرفته شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 637392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟