وعده‌های قالیباف دو ماه پس از سفر به سیستان و بلوچستان هنوز محقق نشده است

به گزارش رکنا ، آغاز سفر رئیس مجلس شورای اسلامی از شهرستان چابهار بود. نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: اگر چه پس از سفر رئیس مجلس نتایج مثبتی در برخی از حوزه ها حاصل شد، اما در بحث حاشیه نشینی قراردادی بین ستاد باز آفرینی شهری و قرارگاه خاتم منعقد شده که بر اساس آن قرار است حدود ۱۰۰۰ مسکن محرومین با مشارکت بسیج مستضعفان در مناطق حاشیه نشین چابهار ایجاد شود که تاکنون کار عملیاتی آغاز نشده است.

معین الدین سعیدی درباره وعده قالیباف برای حل مشکل بی‌آبی مردم چابهار هم گفت : پس از سفر آقای قالیباف به استان، کمیسیون های کشاورزی ، آب، منابع طبیعی و محیط زیست برای پیگیری مصوبات این سفر به استان اعزام شدند و جلساتی بر این اساس در دو حوزه آبرسانی وراه‌های روستایی تشکیل شد.

به گفته این نماینده پس از این جلسات پروژه آبرسانی به روستای بریس و پسابندر آغاز شده و در حوزه راه روستایی هم پس از سفر نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی به استان مقرر شد ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شود و علاوه بر آن ۲ پل بزرگ با اعتبار تقریبی ۱۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی در منطقه باهوکلات و در حمیری قصرقند احداث شود. اما تاکنون از آغاز عملیات راهسازی خبری نشده است.

قالیباف در سفر اخیر خود به استان ، از پیگیری دو هفته‌ای مشکلات پیش روی ساخت فرودگاه جدید چابهار خبر داده بود که نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در این باره هم گفت: در سفر آقای قالیباف تاکید زیادی برای ساخت فرودگاه جدید چابهار شد که هنوز این اتفاق رخ نداده و ایشان پیگیر حل این مشکل هستند‌.

مشکل بی آبی و سیلاب های دشتیاری هنوز به قوت خود باقی است

عوارض ناشی از مخاطرات طبیعی ، جاده مواصلاتی دشتیاری- قصرقند- تلنگ، عدم تکمیل و بهره‌برداری از سد کهیر، اراضی ملی و تعارضات ناشی از قوانین سال 41 از مواردی بود که در‌باره مشکلات مربوط به منطقه دشتیاری از سوی نماینده مردم چابهار در سفر قالیباف مطرح شد.

فرماندار دشتیاری در باره نتایج این سفر به ایلنا گفت:‌‌تاکنون هیچ اقدامی برای حل مشکل سیلاب ها و کم آبی برای دشتیاری صورت نگرفته و اعتبارات خاصی را تا این لحظه به فرمانداری اختصاص نداده اند و از اقدامات انجام شده هم خبری نیست. اگر هم اقدامی شده من مطلع نیستم.

139 روستای دشتیاری آبرسانی تانکری می شوند

عادل عفتی اظهار داشت: 139 روستا از 164 روستای دشتیاری به صورت تانکری آبرسانی می شوند. آبرسانی به این روستاها با 24 تانکر صورت می گیرد که 12 تانکر دولتی و 12 تانکر تجاری هستند. ما تاکنون از نتایج سفر دکتر قالیباف بهره مند نشده ایم و امیدواریم مصوبات این سفر عملیاتی شود.

او در خصوص مسائلی که برای حل مشکل راه‌های اتصالی دشتیاری به قصرقند در این سفر مطرح شده بود، گفت: حدود ۱۲ کیلومتر از این راه‌ها در حوزه روستایی دشتیاری است که در حال حاضر اتفاقی برای این ۱۲ کیلومتر نیفتاده و پیمانکار مشغول به کار نیست.

عفتی عنوان کرد: قرار است اعتبارات لازم برای احداث پل باهو کلات و گرم بیت از منابع ملی تخصیص یابد که این موضوع مقرر شده اما تاکنون وزارت راه و سازمان حمل و نقل جاده‌ای موافقت نامه ای را اعلام نکرده اند و امیدواریم این موضوع هرچه سریع تر عملیاتی شود.

او در پایان گفت: در جمع بندی سفر آقای قالیباف قرار شد بنیاد مسکن در بخش مسکن روستایی وارد عمل شود که ۱۴۰۷ واحد مسکونی از سال گذشته در احداث است و ۲۰۰ واحد تعمیری هم وجود دارد که امیدواریم این تعداد بیشتر شود اما هنوز این تعداد مشخص نشده و مصوبه ای به ما ابلاغ نشده است.

نتایج سفر آقای قالیباف را باید در بودجه ۱۴۰۰ ببینیم

فرماندار سراوان هم درباره نتایج سفر قالیباف به این شهرستان هم گفت: در بازدید های آقای قالیباف قرار شد بودجه هایی در سطح استان دیده شود که قطعا این بودجه برای سال جاری ممکن نیست و نتایج آن را باید در تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ دید.

علیرضا شهرکی عنوان کرد: جلسات آقای قالیباف در کمیسیون های مربوطه برای طرح مشکلات استان تشکیل شده اما زمانی می توان گفت اتفاق مثبتی برای استان رخ داده که نتیجه را در بودجه سال جدید ببینیم.

حق آبه کشاورزی برای همه کشاورزان سیستانی در نظر گرفته شد

بخش دیگری از سفر قالیباف در منطقه سیستان بود که در این سفر مسائلی از جمله آب های عمیق و چاه های ژرف، خشکی تالاب هامون و ریزگردها، منطقه آزاد شدن زابل، مسائل مربوط به کشاورزان و طرح آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان مطرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان در این باره گفت: به منظور کمک به همه بهره برداران بخش کشاورزی و تقسیم عادلانه آب، برای هر کشاورز سیستانی که به هر دلیلی از محل طرح آبرسانی ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان حق آبه کشاورزی نداشته و یا دارای سهم آب کمی (کم حق آبه) بوده اند، سهم آب کشاورزی در نظر گرفته شده است.

محمد علی نیکبخت افزود: حداقل سهم حق آبه در نظر گرفته شده برای این افراد، حق آبه کشت در سطح سه هزار متر مربع است.

مجری طرح آبرسانی دشت سیستان تصریح کرد: با این اقدام، بر اساس مطالعات انجام شده حدود ١٠ هزار بهره بردار سیستانی به ۶۵ هزار نفر کشاورز بهره مند از طرح ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان اضافه خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 636677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟