خدمات توانبخشی در کشور توسعه خواهد یافت

به گزارش رکنا ؛ نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلولین با حضور محمد تقی جغتایی، مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی و مهدی شادنوش، میریت پیوند وزارت بهداشت برگزار شد.

جغتایی در ابتدای این نشست ضمن تبریک روز جهانی معلولان گفت: امید است دستگاه های متولی در این روز گزارشی از اقدامات خود ارائه دهند. 18 هزار نفر نیرو در سال های اخیر در رشته های توانبخشی تربیت شده است.

او تاکید کرد: 7 هزار مطب و مرکز توانبخشی، 304 مرکز طب فیزیکی و 137 مرکز جامع توانبخشی ایجاد شده است. از سوی دیگر یکی از اقدامات مورد نظر وزارت بهداشت غربالگری کودکان دارای اختلال تکاملی است.

جغتایی افزود: سالانه 900 کودک برای تشخیص اوتسیم در یک برنامه مناسب غربالگری می شوند. وزارتخانه هزینه این افراد را تامین می کند. مراحل ملی برای پیشگیری از دمانس و اختلال انجام شده تا افراد به سرعت تشخص داده شده و به مراکز درمان که برای این خدمات در نظر گرفته شده ارجاع شوند.

این مقام مسئول افزود: وزارت بهداشت به رغم محدودیتهای که با آن مواجه است سالانه 109 هزار سمعک با ارز دولتی ارائه و عمل کاشت حلزون را برای 1500 کودک انجام می دهد. در پاندمی کرونا هم دستور العمل های متعدد صادر و انجام میدهند. همچنین دستوالعمل هایی نیز برای افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است.

به گفته او یکی از موفقیت های نظام سلامت توسعه خدمات توانبخشی در کشور است. از دیگر برنامه‌ها در دستور کار گسترش و افزایش تخت های توانبخشی است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 635178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟