درخواست ارمنستان از پوتین

به گزارش رکنا، آرمن سرکیسیان در نامه ای به پوتین که روز دوشنبه نوشت: جامعه ارمنستان و دیاسپورهای ارمنی (جوامع ارمنی مقیم کشورهای دیگر) از وضعیت پیرامون نظامیان ارمنی اسیر و غیرنظامیان ارمنی دستگیر شده در آذربایجان بشدت نگران است.

رییس جمهوری ارمنستان در نامه خود نوشت که وساطت روسیه برای حل مساله بسیار حساس اسرا و افراد دستگیر شده در جمهوری آذربایجان بسیار مهم و کارساز خواهد بود.

رییس جمهوری ارمنستان دیروز برای دیدار با نمایندگان جامعه ارامنه روسیه به مسکو سفر کرد و با شماری از آنها درخصوص وضعیت بوجود آمده در مناقشه قره باغ رایزنی کرد.

آرا آبرامیان رییس جامعه ارامنه روسیه هم امروز در نامه ای از پوتین برای آزادی اسرا و بازداشت شدگان ارمنی در جمهوری آذربایجان درخواست کمک کرد.

به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (۱۹ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین» رسید و ارتش مسکو وظیفه صلحبانی و تحقق آتش بس را به عهده گرفت.

روسیه در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، واحدهای صلحبانی خود را در قالب حدود دو هزار نیرو به همراه تجهیزات به قره باغ اعزام و ۲۳ پست دیده بانی نیز تاسیس کرده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟