تأکید پوتین بر اهمیت هماهنگی قوانین مبارزه با تروریسم در منطقه

به گزارش رکنا ، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه ، امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود خطاب به شرکت کنندگان در نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی، هماهنگی قوانین داخلی کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعیدر زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تروریسم و ​​افراط گرایی بین‌المللی را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد.

پوتین تأکید کرد، در شرایط کنونی جهان و رشد چالش‌های مشترکی مانند تروریسم و ​​افراط گرایی بین‌المللی، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیرقانونی برای کشورهای منطقه، فعالیت مجالس پارلمانی برای اطمینان از تصویب به موقع اسناد تصویب شده در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی، به منظور هماهنگی قوانین امنیت ملی، اهمیت زیادی دارد.

به عقیده وی، یکی از مهمترین جهت گیری‌ها در همکاری‌های بین پارلمانی ، تدوین رویکردهای مشترک برای مقابله با تهدیدات مرتبط با مداخله در امور داخلی کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعیاست.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تقویت امنیت در فضای مشترک کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی و توسعه توان بالقوه دفاع جمعی با هماهنگی نزدیک با دیگر شرکا در چارچوب این سازمان را از اولویت‌های اصلی دوره ریاست روسیه بر این سازمان در سال جاری عنوان کرد.

ولادیمیر پوتین، در اوایل ماه نوامبر، در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای هم گفته بود که تروریسم بین‌المللی و قاچاق مواد مخدر همچنان بزرگترین تهدید برای کل جهان است و باید برای مقابله با آن تشریک مساعی بیشتری انجام داد.

وی یک سال پیش هم با اشاره به اینکه تهدیدهای امنیتی برای کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی در ابعاد مختلف در حال افزایش است، از کشورهای عضو خواسته بود تا ظرفیت‌های حفاظت از صلح خود را افزایش دهند و آمادگی بالای نیروهای مربوطه را حفظ کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟