فرمانده عملیات قتل بن‌لادن: ایران انتقام شهید فخری زاده را می گیرد

به گزارش رکنا ، دریادار بازنشسته " ویلیام اچ مک ریون" فرمانده مسئول هدایت عملیات قتل "اسامه بن‌لادن" رهبر سابق القاعده ، در مصاحبه‌ای تاکید کرده ایران برای آسیب ندیدن وجهه خود مجبور به تلافی ترور "محسن فخری‌زاده" دانشمند هسته‌ای خود خواهد بود.

این افسر ارشد بازنشسته نیروی دریایی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری "ای‌بی‌سی" آمریکا با اشاره به ترور روز جمعه شهید "محسن فخری‌زاده" که مقامات ایران اسراییل را به دست داشتن در آن متهم کرده‌اند، گفت:" ایران مجبور خواهد شد در پاسخ به قتل (ترور) یک دانشمند برجسته مرتبط با برنامه هسته‌ای خود، اقدامی تلافی جویانه انجام دهد."

او افزود: " در شرایط کنونی بزرگ‌ترین مساله این است که چه کسی اشتباه قدم خواهد برداشت؟"

این ژنرال بازنشسته آمریکایی گفت:" ایرانی‌ها در موقعیتی قرار دارند که باید تلافی کنند. من هیچ راه و گزینه دیگری در برابر آنها نمی‌بینم. آنها مجبورند از وجهه خود دفاع کنند و بنابراین اکنون این مساله مطرح می‌شود که این تلافی چگونه خواهد بود؟ آیا باعث تشدید مشکلات در منطقه می‌شود؟ و این برای هیچ کسی خوب نخواهد بود."

او ادامه داد: "ایرانیان نمی‌خواهند با ما جنگ کنند همان طور که ما نمی‌خواهیم با آنها وارد جنگ شویم. بنابراین همه باید بهترین کار را انجام دهند و از تنش جلوگیری کرده و سعی کنند وضعیت را به سمت تشدید تنش نبرند."

به گفته این افسر بازنشسته آمریکایی بی‌اعتمادی ایران نسبت به ایالات متحده آمریکا به خاطر خروج ترامپ از توافق هسته‌ای (برجام) تشدید شده است.

او گفت: "من فکر می‌کنم که آنها در این مرحله و با این شرایط برای انجام هرگونه توافق با ایالات متحده بی‌میل باشند. بنابراین رییس جمهوری منتخب جو بایدن یک چالش دشوار را در پیش رو دارد."آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟