از همه ظرفیت‌ها برای پبگیری ترور شهید فخری زاده استفاده می‌کنیم

به گزارش رکنا، علی باقری کنی با حضور در برنامه پرونده ویژه شبکه ۳ سیما که تلویزیون پخش شد در رابطه با ترور محسن فخری زاده ، اظهار کرد: ما ریشه اصلی این دشمنی‌ها را رژیم آمریکا می‌دانیم چون صهیونیست‌ها بدون اجازه آمریکا آب هم نمی‌توانند بخورند. حتی اگر رژیم صهیونیستی هم باشد باز هم منشاء اصلی آن آمریکایی‌ها هستند که در صحنه تحریم اروپایی‌ها و در صحنه ترور اسرائیلی‌ها با آنها همکاری می‌کنند و صرفاً رژیم صهیونیستی در این قضیه متهم نیست هر چند بر اساس قراین نقش اصلی را دارند.

وی افزود: وقتی اروپایی‌ها به گروه‌های تروریستی اجازه می‌دهند عامل تشویق کننده تروریست‌ها هستند و نقش اروپایی‌ها در ترویج تروریسم خیلی مهم است. مثلا در مورد ترور شهید سلیمانی سکوت کردند و آنها نقش پشتیبانی کننده دارند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تاکید کرد: باید همانطور که همه توجهمان را به سمت رژیم‌ صهیونیستی جلب می‌کنیم همچنین باید به اروپایی‌ها نیز حواسمان باشد. در این رابطه دبیرکل سازمان ملل و مسئولین کشورهای اروپایی در جایگاه پاسخگویی قرار دارند و باید این ترور را محکوم کنند.

وی گفت: شهید فخری زاده از سردمداران عرصه‌های علمی بود. آنها می‌خواهند جلوی قطار پیشرفت ایران را از هر طریقی بگیرند که ریشه این مساله آمریکاست.

باقری کنی در رابطه با اینکه واکنش دستگاه قضایی در این رابطه چیست، گفت: سردار باقری در بیانیه‌ای اعلام کردند که خیلی سریع انتقام این اقدام را می گیرند و صهیونیست‌ها باید منتظر انتقام سخت در این رابطه باشند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تصریح کرد: در دستگاه قضایی نیز این مسئله را در دستور کار داریم تا نگذاریم تروریسم یک ابزار مشروع برای آنها باشد تا جنایت‌هایی که انجام می‌دهند را مشروع جلوه دهند.

وی افزود: خیلی از ظرفیت‌ها در دست غربی‌هاست‌ اما ما باید با هوشمندی از این ظرفیت‌ها استفاده حداکثری کنیم.

باقری کنی تاکید کرد: ما به طور جدی همانطور که پرونده شهید سلیمانی را دنبال می‌کنیم، این قول را به مردم شریفمان می‌دهیم که از همه ظرفیت‌های بین المللی استفاده کنیم و نوید می‌دهیم که پایان ریاست جمهوری ترامپ آغاز جدی عملیات رسیدگی قضایی و حقوقی به اقدامات اوست و اگر می‌خواهد از آن در امان بماند بهتر است از بایدن یک اتاق اجاره کند و در کاخ سفید بماند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: ما در این قضیه قطعا به پیگیری اقدامات رژیم صهیونیستی اکتفا نخواهیم کرد و اقدامات اروپایی‌ها را هم پیگیری خواهیم کرد.

باقری کنی تصریح کرد: همه نمایندگی‌های ما در کشورهای غربی و به طور خاص اروپایی این ترور را پیگیری کنند و از همه ظرفیت دیپلماتیک خود در این کشورها باید استفاده کنیم.

وی گفت: ممکن است امروز تروریست‌ها بخندند اما مطمئنا بزودی خنده آنها به گریه تغییر خواهد کرد. آنها منافع خودشان را می‌بینند و حقوق بشر برای آنها ابزاری برای پیشبرد اهدافشان است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی باید در اینگونه موارد انجام شود، بیان کرد: ما باید از کوچکترین ابزارها در مناسبات بین‌المللی استفاده کنیم. در بیانیه‌ای که رئیس قوه قضاییه به مناسبت ترور شهید فخری زاده داشتند تصریح کردند که دستگاه امنیتی و اطلاعاتی و قضایی باید از این جنایات پیشگیری کنند تا دشمن نتواند دست به چنین اقداماتی بزند. ضمن اینکه باید از این افراد و شخصیت‌ها صیانت شود، نکته دیگر این است که جوان‌ها و مدیران جوان باید توجه کنند که تلاش، فعالیت و احساس مسئولیت‌ آنها آنقدر مهم است که برای دشمن ظرفیت ترور دارد و باید برای سازندگی ایران اسلامی و رفع مشکلات مردم تلاش کنند تا دشمن ناکام بماند.

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: در دستگاه قضایی عزم ما جدی است که ثابت کنیم همانطور که در عرصه نظامی دوران بزن در رو تمام شده، در عرصه قضایی و بین‌المللی نیز دوران بزن در رو قضایی پایان یافته است و کسانی که مسئول این اتفاقات هستند باید پاسخگو باشند.

وی اظهار کرد: سیاست فشار حداکثری آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب وجود داشته در سال‌های که تحریم‌ها از جمله آن است اما رویش‌های انقلاب اسلامی ثابت کرد که این تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 633114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟