توقیف ۲۵ فروند کشتی حامل ۲۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق

به گزارش رکنا، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی درباره برخورد با صید ترال گفت: انجام صید ترال اگر در جایی خطراتی را برای محیط زیست ما داشته باشد و موجب از میان رفتن درختچه‌ها، مرجان‌ها و آبزیان شود برای مقابله با آن کوتاهی نخواهیم کرد.

دریادار تنگسیری ادامه داد: بیگانگان نباید از محیط و جغرافیای ما برای صید ترال استفاده کنند وگرنه ما آن‌گونه عمل می‌کنیم که مجلس و قانون می‌گوید.

وی تأکید کرد: صید صنعتی نباید آسیبی به صید سنتی وارد کند و صید ترال در خلیج فارس معنا و مفهومی ندارد؛ هم‌چنان که حق و حقوق ماهیگیران ایرانی در خلیج فارس و دریای عمان باید حفظ شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به این‌که در صید ترال سیاست ما عمل به قانون است، اضافه کرد: ما در مرحله اول یعنی از سال ۱۳۹۸ که وارد عمل شدیم تا کنون ۲۰ فروند از شناورهای خارجی صید ترال را توقیف و صید ممنوع آن را میان مردم تقسیم کردیم.

دریادار تنگسیری درباره قاچاق سخت هم گفت: لطماتی را که قاچاق سوخت به کشور وارد می‌کند قابل تحمل نیست و قطعاً نیروی دریایی سپاه با هرگونه قاچاق سوخت، کالا و مواد مخدر برخورد خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: هم‌اکنون بیش از ۲۵ فروند کشتی حامل سوخت قاچاق را در توقیف خودمان داریم که بی‌درنگ بیش از ۲۵ میلیون لیتر سوخت را تحویل مقامات قضایی دادیم.

وی ادامه داد: نمی‌گذاریم سوختی را که با مشکل به دست کشاورز ما می‌رسد به‌راحتی به دست خارجی‌ها برسد و بی‌شک در مقابل کسانی که قانون را رعایت نکنند و به کشور ضربه بزنند کوتاه نمی‌آییم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمادگی و رصد نیروی دریایی سپاه در آب‌های سرزمینی کشورمان همیشگی است و نیروهای مسلح در واقع با توجه به فرمایش فرمانده معظم کل قوا باید آماده باشند و روزبه‌روز در منطقه حضوری باصلابت داشته باشند.

سردار تنگسیری خبر داد که در آینده در حوزه فراساحل نیز مأموریت‌های خواهیم داشت تا بتوانیم از منافع جمهوری اسلامی حراست کنیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 631842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟