سفارت ایران در کابل اعلام کرد: اصابت موشک به ساختمان سفارت تلفاتی نداشته است

به گزارش رکنا، سفارت کشورمان در افغانستان در توییتی نوشت: ‌یکی از موشک های شلیک شده صبح امروز ( شنبه ا/9/99 ) در محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل فرود آمده و ترکش های متعددی به ساختمان اصلی، شیشه ها، تأسیسات و تجهیزات سفارت اصابت نمود.

خوشبختانه این حادثه تلفاتی در برنداشت و کلیه پرسنل سفارت در سلامت کامل به سر می برند.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که امروز (شنبه) ۱۴ موشک به شهر کابل شلیک شده است. به گفته این نهاد در این حادثه سه نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته که این موشکها ساعت ۸:۵۰ صبح امروز به نقاط مختلف شهر شلیک شده است.

اکمل سمسور، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان نیز گفته که در این حادثه ۵ نفر کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

طالبان گفته که این حمله توسط آنان انجام نشده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

این انفجار درست کمی پیش از دیدارهای جداگانه مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا با دولت افغانستان و طالبان رخ داد که قرار است امروز در قطر و در بحبوحه مذاکرات روند صلح بر سر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان برگزار شود.

طالبان با استناد به مفاد توافقنامه خروج آمریکا که در ماه فوریه در قطر امضا شد، متعهد شده است که حملاتی علیه مناطق شهری در افغانستان انجام ندهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که این کشور آخرین نیروهای آمریکایی را تا کریسمس از افغانستان خارج می‌کند؛ وعده‌ای که از سوی طالبان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش بی.بی.سی علاوه بر آن، صبح امروز انفجار دو مین مغناطیسی در منطقه چهل ستون در غرب کابل و پل چرخی در شرق کابل یک نفر را کشت و دو نفر را زخمی کرد.

دو خودرویی که در این انفجارها هدف قرار گرفتند نظامی بودند. انفجار چهل ستون تلفاتی نداشت اما در انفجار پل چرخی یک نفر کشته و دو زخمی داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 630107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟