مسئولین سری به بازار بزنند ،  با ۱۰۰ هزار تومان یارانه اضافه چیزی نمی‌توان خرید !

حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بخش اسالم با تبریک ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی ایشان را یک عالم شیعه مجاهد و مبارز از نسل اهل بیت (ع) معرفی کرد که به عنوان یک امامزاده واجب التعظیم که علم و جهاد و هجرت را با هم در آمیخت مورد توجه مؤمنین است.

وی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج با اشاره به اینکه بسیج یک نیروی پیشرو در ساختن کشور است، گفت: بسیج در واقع یک فرهنگ و یک تفکر است که اگر در ذهن و دل افراد جامعه بخصوص مسئولان و مجریان حاکم شود شاهد آبادانی کشور و قدرت روز افزون اقتدار ملی خواهیم شد چرا که تفکر بسیجی زیرساخت تمدن سازی و پیشرفت است.

حجت الاسلام باقری ملحق شدن ناو اقیانوس پیمای شهید رودکی به ناوگان نیروی دریایی سپاه پاسداران را نتیجه همین تفکر بسیجی دانست، افزود: دستیابی به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و تکنولوژی‌های نظامی پیشرفته در سخت‌ترین دوران تحریم مصداق پیشرو بودن در ساختن کشور است.

امام جمعه اسالم با اشاره به تصمیم جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت تعطیلی و محدودیت دو هفته‌ای در کشور، گفت: تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم اما راه حل مقابله با کرونا فقط در تعطیل کردن و محدود سازی نیست. مقابله و ریشه کن کردن کرونا به فرهنگ سازی عمومی و عزم ملی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌های مقابله با کرونا مقابله با گرانی، کاهش قیمت‌ها و تأمین معیشت مردم است، تصریح کرد: وقتی تولید متوقف، درآمد ثابت و قیمت‌ها در حال جهش است اقشار ضعیف جامعه برای تأمین نیازهای خانواده خود مجبورند زمان بیشتری برای کار و فعالیت اقتصادی در جامعه حضور داشته باشند و این خود خطر ابتلاء به بیماری را افزایش می‌دهد.

باقری با اشاره به اینکه دولت در چند ماه باقی مانده از دوران مسئولیت خود باید اقدامات اساسی در کنترل اقتصاد کشور و توجه به بخش تولید داشته باشد، گفت: آقایان مسئول باید سری به بازار بزنند تا متوجه شوند با ۱۰۰ هزار تومان یارانه اضافه چیزی نمی‌توان خرید. مردم نیازی به یارانه اضافی و وام ندارند، مردم آرامش و ثبات اقتصادی می‌خواهند.

امام جمعه اسالم به تشکیل صف طولانی خودروهای ترانزیت پشت درب گمرک در مرز زمینی استان گیلان بخاطر محدودیت در پذیرش محموله‌های صادراتی از سوی روسیه اشاره کرد و گفت: دو کشور آذربایجان و روسیه سال‌ها است که با جمهوری اسلامی ایران روابط حسنه و مناسبات مختلف تجاری و اقتصادی دارند که لازم است دستگاه دیپلماسی کشور هر چه زودتر مشکل پیش آمده را با رایزنی با مسئولان آذربایجان و روسیه حل و فصل کنند تا روند صادرات کیوی به عنوان بزرگترین محصول باغداری منطقه تالش سرعت یابد.

وی اظهار کرد: استاندار گیلان هر چه سریع‌تر در این زمینه با سرکنسول روسیه در رشت دیدار و گفتگو کند و نتیجه اقدامات خود را به اطلاع مردم بخصوص تاجران و بازرگانان منطقه برساند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 629679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟