ظریف: ایران از روند مذاکرات صلح به رهبری دولت افغانستان حمایت می‌کند

به گزارش رکنا ، محمد جواد ظریف در این دیدار ضمن خیر مقدم و ابراز تشکر از پیشرفت در مذاکرات سند جامع، بیان کرد : ما خواهان امضای سندی جامع هستیم که منافع دو ملت را به بهترین وجه آن تامین کرده و باعث ارتقای سطح روابط دو کشور شود.

بر اساس گزارش وزارت خارجه افغانستان، وی در ادامه گفت: ایران از روند مذاکرات صلح به رهبری دولت افغانستان حمایت کرده و بر حفظ دستاوردهای ۱۹ سال گذشته در چارچوب قانون اساسی فعلی تاکید می‌کند.

وی اضافه کرد: تنها راه تامین صلح و ثبات در افغانستان از دید ما حضور سایر گروه ها در داخل سیستم دولت افغانستان است و ما در این خصوص با کشور های همسایه و منطقه نیز به وضوح صحبت کرده ایم.

ظریف افزود: از اراده نیک و نیت مقامات دولت افغانستان در خصوص توسعه و گسترش روابط با ایران آگاه هستیم و از آن سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: ما آمادگی کامل برای افتتاح خط آهن خواف – هرات داریم و در صورتی که کرونا مشکل ایجاد نکند این افتتاح حضوری خواهد بود.

سپس ناب، معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان ضمن ابراز سپاس از مهمان نوازی گرم و فضای صمیمانه مذاکرات،‌ و از همدردی دولت و مردم ایران به خاطر حوادث تروریستی اخیر در کابل، گفت: از کمک های همه جانبه ایران با دولت و مردم افغانستان سپاسگزاریم.

ناب بیان کرد: از موضع اصولی ایران در حمایت از روند صلح و مذاکرات به رهبری دولت افغانستان نیز سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: ما نیت، اراده و تعهد برای نهایی سازی سند جامع داریم.

ناب در مورد وضعیت امنیتی،‌ سیاسی و تحولات جاری در افغانستان و منطقه صحبت کرده و گفت: طالبان تلاش زیادی کردند تا وضعیت جنگی را به طرف بحران ببرند؛ اما با تلاش نیروهای مسلح ما موفق نشدند.

وی با اشاره به اهمیت کنفرانس ژنو برای افغانستان گفت: خواهان حضور فعال ایران در این کنفرانس هستیم که از طرف آقای ظریف وعده اشتراک در سطح عالی داده شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628982 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟