دعوت قطر از کشورهای منطقه به همزیستی با ایران

به گزارش رکنا، وزیر خارجه قطر در این خصوص گفت: «تمام ادعاهایی که متوجه قطر شده؛‌ ادعاهایی که سبب محاصره بوده، نادرست و جعلی است . »

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در ادامه گفت:‌ «از همان ابتدا، درهای خود را به روی گفت‌و‌گویی مبتنی بر احترام متقابل و احترام‌گذاری به حاکمیت کشورها گشوده‌ایم. بحران خلیج [فارس] برنده‌ای ندارد و نتیجه [‌آن] بی‌ثباتی بیشتر در منطقه است. »

آل ثانی در ادامه با بیان اینکه این کشور هیچ گونه اقدام خصمانه‌ای علیه کشورهای محاصره‌کننده انجام نداده، گفت: «از اینکه ایران حریم هوایی خود را در شرایط محاصره به روی ما باز گذشته، تشکر و قدردانی می‌کنیم. ما برای حل اختلافات منطقه به دنبال گفت‌و‌گوی ثمربخش هستیم .»

وزیر خارجه قطر همچنین از اقدامات امیر فقید کویت و امیر کنونی این کشور تشکر کرد و گفت:‌ «ایران جزئی از منطقه است و باید میان این کشور و کشورهای شورای همکاری [خلیج فارس]‌ در زمینه زندگی توأم با صلح توافق صورت گیرد . »

وی ادامه داد: «امکان دارد قطر نقشی ایفا کند که در چهارچوب دیپلماتیک باشد. ما می‌خواهیم از هر گونه تنش در منطقه جلوگیری کنیم.»

وزیرخارجه قطر همچنین در پایان اظهارات خود گفت که این کشور و آمریکا برای دست‌یابی به راه‌حلی در افغانستان با یکدیگر همکاری دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628401 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟