بایدن آماده انتخاب نخستین وزیر دفاع زن آمریکا می‌شود

به گزارش رکنا، فلورنوی که انتخاب مورد انتظار بایدن برای وزارت دفاع آمریکا است که مدیر کهنه‌کار پنتاگون و از لحاظ سیاسی میانه‌رو است که مقامات آمریکایی و ناظران سیاسی او را انتخاب اول برای این مقام به شمار می‌رود.

انتخاب بالقوه فلورنوی به دنبال تغییرات گسترده‌ای است که دونالد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوریش در وزارت دفاع آمریکا انجام داد و پنج نفر در این چهار سال عهده‌دار این مقام شدند. ترامپ دوشنبه این هفته مارک‌ اسپر، وزیر دفاع را که با نظر او برای استفاده از نیروهای نظامی بر ضد مردم معترض مخالف بود، برکنار کرد.

اکنون وفاداران به ترامپ در مقام‌های کلیدی پنتاگون قرار دارند

آنتیونی تاتا، سرتیپ بازنشسته ارتش که زمانی باراک اوباما را «رهبر تروریست» نامیده بود، در راس بخش سیاست‌گذاری پنتاگون قرار داده شده است. تاتا قبلا نتوانسته بود رای سنا را برای رسیدن به مقام وزات دفاع به دست آورد، چرا که توئیت‌های قدیمی او که نظراتی اسلام‌هراسانه در آنها داشت، افشا شده بود.

اگر فلورنوی به عنوان وزیر دفاع تایید شود، باید مسئله کاهش بودجه‌ها و نقش احتمالی ارتش برای توزیع واکسن کووید-۱۹ حل کند. فلورنوی ۵۹ ساله که از «همکاری‌های نظامی قوی در خارج» حمایت می‌کند و برای نخستین بار در دهه ۱۹۹۰ در وزارت دفاع کار کرد و در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ به مقام معاون سیاستگذاری وزارت دفاع رسید.

انتظار می‌رود با توجه به مواضع سیاسی میانه‌روانه فلورنوی حمایت قوی هر دو حزب را جلب کندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

همشهری آنلاین

 

کدخبر: 627490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟