گفتگوی تلفنی پوتین با روسای جمهور ارمنستان و آذربایجان

به گزارش رکنا، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مورد جنبه های اجرای توافق نامه ها در مورد قره باغ کوهستانی صحبت کرد.

آنها از این واقعیت که وضعیت آتش بس در حال مشاهده است و وضعیت در خط تماس کاملا آرام است ابراز خرسندی کردند.

اهمیت عبادتگاه ها

به ویژه ولادیمیر پوتین در گفتگو با الهام علی اف، توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که کلیساها و صومعه های مسیحی در مناطقی واقع شده اند که مطابق بیانیه سه جانبه به جمهوری آذربایجان بازگردانده می شوند. در همین راستا، وی بر اهمیت اطمینان از ایمنی و زندگی طبیعی این عبادتگاه ها تأکید کرد.

خاطرنشان می شود که رئیس جمهور آذربایجان در این زمینه تفاهم نشان داده و گفته است که طرف آذربایجانی در این راستا عمل خواهد کرد.

پیش از این، سران روسیه، ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترکی درباره آتش بس در قره باغ اتخاذ کردند.

طبق بیانیه رئیس جمهور فدراسیون روسیه، آتش بس کامل در قره باغ از ۱۰ نوامبر آغاز می شود، آذربایجان و ارمنستان در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند و باید اسیران جنگی را با یکدیگر مبادله کنند. همچنین نیروهای حافظ صلح روسی در قره باغ مستقر می شوند.

پاشینیان در بیانیه ای در فیس بوک خاطرنشان کرد که این توافق نامه تصمیم بسیار دشواری برای او بوده است.

به نوبه خود، علی اف امضای سند را تسلیم ارمنستان خواند؛ به گفته وی، توافق بیشترین سود را برای باکو دارد، اکنون مرحله نظامی به پایان رسیده و می توان به سراغ مسائل سیاسی رفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 627483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟