پیام سیدحسن خمینی و مسیح بروجردی درپی درگذشت داوود فیرحی

به گزارش رکنا ، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پی می آید:

بسمه تعالی

درگذشت عالم جلیل القدر و اندیشمند فکور برادر عزیزمان حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر داود فیرحی رحمت الله و رضوانه علیه موجب تأثر بسیار برای همه کسانی است که از نزدیک با ایشان آشنا بودند و با کمالات علمی و شخصی آن مرحوم آشنایی داشتند.

مرحوم فیرحی از جمله عالمانی بود که از جوانی با درک صحیح از نیاز روزگار خود در کنار علوم متداول حوزوی، به مطالعاتی فراتر از مباحث رایج در حوزه های علمیه روی آورد و در این امر به یکی از سرآمدان حوزه های مطالعاتی خویش بدل شد.

سلامت نفس او و ارادت خالصانه اش به امام و ارزش های اصیل انقلاب همواره او را به عالمی دردآشنا با هویت دینی مبدل کرده بود که مخلصانه در امر پیرایش دین و انقلاب اسلامی از تحجّر و جمود و هر ناخالصی زائد همت می گماشت.

خدای متعال آن مرحوم را با اولیاء خویش محشور دارد و به بازماندگان عزیزش صبر و اجر مرحمت دارد و رضوان واسع خود را بر این فقید سعید ارزانی نماید.

مسیح بروجردی هم درگذشت فیرحی را تسلیت گفت

همچنین بنابر آنچه جماران نوشته است، حجت الاسلام و المسلمین مسیح بروجردی، نوه امام راحل و مدرس حوزه علمیه قم، در پیامی درگذشت داود فیرحی را تسلیت گفت،

متن این پیام در پی می آید:

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال جانسوز اندیشمند متخلق، جناب حجة الاسلام و المسلمین دکتر داود فیرحی، لطمه ای جبران ناپذیر بر روند رو به رشد نو اندیشی روشمند دینی است. او یکی از برجسته ترین محققین در تبیین زوایای پنهان اندیشه سیاسی اسلام بود.

فیرحی فرزند حوزه بود و همچنان خاستگاه خویش را فراموش نکرد، اخلاق و سیاست، و اندیشه و عمل را در کنار هم داشت و از جمله کسانی بود که آبروی حوزه برای نسل متفکر و متعمق امروز به حساب می آیند.

خداوند تلاش های مخلصانه وی را اجر بی پایان دهد. اینجانب این ضایعه غمبار را به خانواده و شاگردان و دیگر دوستان ایشان تسلیت عرض کرده، از پروردگار رضوان و رحمت خاصه برای آن عزیز خواهانم.

مسیح بروجردی برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟