واشنگتن پست: مقام کاخ سفید نامه انتقال قدرت را امضا نکرد

به گزارش رکنا،واشنگتن پست مدعی است که «امیلی مورفی» مدیر اداره خدمات عمومی دولت ترامپ از امضای نامه‌ای که به تیم جو بایدن نامزد مدعی پیروزی رقابت ۲۰۲۰، اجازه می‌دهد کار انتقال قدرت را به طور رسمی آغاز کند، امتناع کرده است.

این اداره به دنبال عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ، برنامه‌ای فوری برای انجام این کار که به منزله تائید پیروزی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا است، ندارد. این می‌تواند اولین مورد تأخیر در انتقال قدرت در تاریخ معاصر آمریکا به استثنای انتخابات سال ۲۰۰۰ باشد. در آن سال، با دستور دیوان عالی برای بازشماری آرا به منظور حل اختلاف بین «جورج بوش پسر» و «ال گور»، این روند با تأخیر افتاد.

یک منبع آگاه به واشنگتن پست گفته است که در حال حاضر هیچیک از مقامات این اداره قرار نیست مقابل ترامپ در موضوع انتقال قدرت قرار بگیرد و حتی این احتمال وجود دارد که از مسئولان این اداره خواسته شود که با تیم بایدن وارد مذاکره نشوند.

تأخیر در روند انتقال تبعاتی خواهد داشت چرا که به طور معمول، با اعلام برنده انتخابات، مدیر اداره خدمات عمومی باید سیستم‌های رایانه‌ای و منابع مالی را برای پرداخت حقوق و حمایت اداری از تشکیل دولت آتی، در اختیار تیم جدید قرار دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟