انگلیس: نتیجه انتخابات آمریکا از نظر ما قطعی است

به گزارش رکنا، دومنیک راب وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه بریتانیا نمی‌خواهد درگیر مسائل داخلی آمریکا شود، گفت: از نظر ما روشن شده است که نتیجه انتخابات قطعی است.

دومنیک راب با بیان اینکه کشورش مشتاق همکاری با رئیس جمهور جدید آمریکاست، افزود: امیدوار است همکاری نزدیک میان دو طرف با رهبری جدید در آمریکا از جمله در تولید واکسن کرونا و نیز حضور فعال در نشست اقلیمی که قرار است در انگلیس برگزار شود، ادامه یابد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین گفت: دولت، نگرانی‌های رهبری جدید آمریکا بر سر برگزیت و دغدغه‌های صلح در ایرلند شمالی را در نظر خواهد گرفت.

جو بایدن که ایرلندی تبار است تلویحاً به دولت انگلیس درباره پرهیز از هر گونه اقدامی که در روند اجرای برگزیت منجر به خدشه دار شدن صلح میان دو ایرلند شود، هشدار داده بود.

پیش‌تر هم، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا و کاملا هریس، معاون وی تبریک گفت و با بیان اینکه آمریکا یکی از بهترین متحدان بریتانیاست بر آمادگی دولتش برای همکاری نزدیک با آمریکا تاکید کرد.

برخی کارشناسان با توجه به رابطه نزدیک ترامپ با نخست وزیر انگلیس، معتقدند رفتن ترامپ موقعیت دولت جانسون را نیز تضعیف کرده و به ویژه با از دست دادن حمایت‌های ترامپ در روند اجرای برگزیت و پس از آن او مجبور خواهد شد از برخی مواضع گذشته اش در این باره عقب نشینی کند که این در نهایت، تا حدود زیادی به نفع اتحادیه اروپا خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟