توقف محدودیت‌های ترامپ علیه "تیک‌تاک"

به گزارش رکنا ، قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا در پنسیلوانیا در حکمی اجرای یکسری محدودیت‌های پیشنهاد شده از سوی دولت واشنگتن با هدف محدود کردن استفاده از اپلیکیشن چینی "تیک‌تاک" در این کشور را متوقف کرد.

ظاهرا این تصمیم قاضی "وندی بیتلزتون" از دادگاه منطقه‌ای آمریکا در پنسیلوانیا در پاسخ به شکایت تنظیم شده توسط سه سازنده محتوا که اپلیکیشن "تیک‌تاک" منبع اصلی درآمد آنهاست، اتخاذ شده است.

در این حکم آمده است: شاکیان بر اپلیکیشن "تیک‌تاک" برای گذران هزینه زندگی خود تکیه دارند. بدون دسترسی به اپلیکیشن "تیک‌تاک" شاکیان دسترسی به کل دنبال‌کنندگان خود و همچنین دسترسی به فرصت‌های حرفه‌ای را که "تیک‌تاک" به آنها ارائه می‌کند، از دست می‌دهند.

در سپتامبر سال جاری میلادی، قاضی "کارل نیکولز" از دادگاه منطقه‌ای آمریکا در واشنگتن ممنوعیت دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور بر اپلیکیشن "تیک تاک" را مسدود کرد و به این اپلیکیشن اجازه داد تا در نقاط مختلف آمریکا قابل دانلود باشد.

براساس این اقدام پیشنهاد شده، دانلود این اپلیکیشن از اپ استورها که توسط کمپانی اپل و گوگل اداره می‌شوند به دنبال ممنوعیت بر فعالیت "تیک‌تاک" در آمریکا از 12 نوامبر محدود می‌شود، مگر آنکه شرکت "تیک‌تاک" کنترل محلی تساوی حقوق و تکنولوژی خود را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند.

دونالد ترامپ به خاطر نگرانی‌های امنیتی تلاش کرده تا امکان فعالیت این اپلیکیشن در آمریکا را مسدود کند چرا که مدعی است دولت پکن از این اپلیکیشن به عنوان ابزاری برای سرقت اطلاعات کاربران آمریکایی استفاده می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 622011 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟