ذوالفقاری: پدافند غیرعامل واقعیتی غیرقابل انکار است

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ نشست مشترک کمیته پدافندغیرعامل وزارت کشور و شوراهای پدافندغیرعامل استانها صبح دوشنبه ۵ آبان ماه در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس پدافند غیرعامل وزارت کشور، در ابتدای این نشست، ضمن تبریک هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل و تقدیر از کمیته های پدافندغیرعامل و خصوصا استانداران به عنوان روسای شورای پدافند غیرعامل استان ها گفت: درخصوص پدافند غیرعامل اقدامات زیادی صورت گرفته است و در سالهای اخیر شاهد تحرکات پرجهش در این حوزه هستیم.

وی با تشریح این موضوع که حدود هزاران برنامه در حوزه پدافندغیرعامل در سطح کشور اجرایی شده و حدود ۵هزار مربی آموزشی کار آموزش و فرهنگ سازی حوزه پدافندغیرعامل در کشور را برعهده دارند، تاکید کرد: پدافندغیرعامل موضوعی انتزاعی نیست و واقعیتی غیرقابل انکار است. با توجه به اتفاقاتی که در منطقه و کشورهای جهان رخ می‌دهد، نشان می دهد که باید بیش از پیش این موضوع را جدی بگیریم. خوشبختانه استانداران و مدیرکل پدافندغیرعامل در سطح کشور تلاش می کنند تا با برنامه ریزی های جدیدی که صورت گرفته به بهترین شکل عمل کنند.

رئیس پدافند غیرعامل وزارت کشور با اشاره اینکه سازمان پدافندغیرعامل و وزارت کشور به لحاظ عملی و هم مفهوم بودن همکاری خوبی دارند، گفت: امسال هماهنگی خوبی در راستای تدوین برنامه پدافندغیرعامل صورت گرفت که توانستیم بیشتر واقعیت ها و میزان توانمندی ها را در برنامه های تدوین شده لحاظ کنیم تا در اجرای برنامه دچار مشکل نشویم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه فرهنگ و ادبیات پدافندغیرعامل در همه سطوح کشور نهادینه شده و درحال اجرا است، تاکید کرد: باید در زمینه فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در سطوح مختلف کشور خصوصا درمیان مسئولان کشوری و لشکری بیشتر تلاش کنیم و همچنین اقدامات عملی در این حوزه با لحاظ استانداردهای پدافندغیرعامل جدی بگیریم. تمرینات و برنامه های پدافندغیرعامل را نیز باید جدی بگیریم که کشور را مصون بداریم.

رئیس پدافند غیرعامل وزارت کشور به ارائه گزارشی از اقدامات حوزه پدافندغیرعامل از سال ۹۸ تاکنون پرداخت و گفت: برگزاری ۲۵۰ جلسه شورای پدافندغیرعامل استانها و ۳ هزار و ۴۷۰ جلسه در شورای پدافندغیرعامل شهرستان ها، برگزاری ۲ هزار و ۸۹۳ جلسه کارگروه های تخصصی پدافندغیرعامل، برگزاری ۶هزار و ۹۲۳ دوره آموزشی، برگزاری ۱۱۶۷ همایش سراسری، برگزاری ۱۲ هزار و ۴۴۶ رزمایش در سطوح ملی، استانی و شهرستان ها و همچنین برگزاری ۱۹۲ جلسه کمیته بیوتروریسم و ۶۴۷ جلسه کمیته نیروی هوایی در طول یک و نیم سال گذشته از جمله اقدامات در این حوزه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟