دیدار نماینده ویژه پوتین با نخست‌وزیر عراق

به گزارش رکنا ، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، دیروز (دوشنبه - ۲۶ اکتبر)، میزبان «الکساندر لاورنتینف»، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و ژنرال «میخائیل میزیتسف»، رئیس مرکز ملی وزارت دفاع روسیه بود.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در این دیدار، ضمن ابلاغ سلام و درود پوتین به الکاظمی از تمایل مسکو به برقراری بهترین روابط میان دو کشور سخن گفت.

نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه میان بغداد و مسکو، تقویت همکاری‌های مشترک در سطوح مختلف و شیوه‌های همکاری در زمینه برقراری ثبات در سطح منطقه‌ای بر اساس سیاست‌های متکی به تدبیر و گفت‌وگو، پرداخت.

بنا بر این گزارش، بررسی تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش، همکاری در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه تسهیل بازگشت آوارگان و پناه‌جویان به مناطق مسکونی‌شان، بسترسازی مناسب برای جلوگیری از بازگشت و تروریج افکار افراطی از دیگر محورهای این دیدار بود.

الکاظمی در این دیدار به فرستاده روسیه گفت که خواستار گسترش روابط دوجانبه به سطحی فراتر از سطح کنونی است و ابراز امیدواری کرد که این روابط تقویت و توسعه یابد و با وجود محدودیت‌های تحمیلی مربوط به شیوع ویروس کرونا، سفرهای متقابلی میان مقامات دو کشور انجام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟