محکومیت اظهارات ماکرون ازسوی طالبان

به گزارش رکنا ، جنبش طالبان افغانستان امروز دوشنبه بیانیه اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه علیه "اسلام رادیکال" را محکوم کرده و آن را "غیرمسئولانه" و "همراه با نادانی" خواند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در تاریخ 21 اکتبر یک سخنرانی در مراسم یادبود ساموئل پتی، معلم تاریخ فرانسوی که توسط یک نوجوان افراطگر به طرز بی رحمانه‌ای به قتل رسید، ایراد کرد. رئیس جمهور فرانسه در این سخنرانی خواستار "اسلام عاری از نفوذ خارجی در فرانسه و تقویت کنترل بر بودجه مساجد" شده و گفت، فرانسه به دفاع از آزادی بیان و تشدید جنگ با اسلام رادیکال ادامه خواهد داد.

طالبان افغانستان در بیانیه خود گفت: امارت اسلامی (طالبان) اظهارنظرهای رئیس جمهور فرانسه را محکوم می‌کند و آن را موضعی علیه ملتها در نظر می‌گیرد. بهتر بود اگر که او با دقت به جای ایراد اظهارات اسلام هراسانه همراه با نادانی به مطالعه اسلام می‌پرداخت تا دست از مطرح کردن اظهارنظرهای غیرمسئولانه بر مبنای اطلاعات ناقص بازیگران متخاصم و در پیش گرفتن موضعی که صلح بین‌المللی را تهدید کرده و آتش دشمنی و خصومت میان ملتها را شعله ور می‌سازد، بردارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟