دبیر ستاد حقوق بشر: بهره ‌مندی از "شرایط مناسب در زندان" حق هر محکوم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری کنی دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به نامه یک سمن حقوق بشری، اظهار کرد: ستاد حقوق بشر مأموریت دارد تا حقوق‌ همه شهروندان اعم از راست¬‌کردار و کژکردار را تأمین نماید و در این چارچوب از همکاری سمن¬‌های حقوق بشری استقبال می¬‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که مردم و صیانت از حقوق آنها از ارکان اصلی مردم‌¬سالاری اسلامی است، تأکید کرد: هیچ مصلحت‌سنجی نمی تواند و نباید کوچک ترین خدشه‌ ای به حقوق فردی و جمعی مردم وارد نماید و فقط قانون است که می‌تواند این حقوق را آن هم با رویکرد حداقلی تحدید کند.

باقری کنی با تأکید بر اینکه "دشمنی دشمن و سوء استفاده آن از برخی مسایل نمی‌تواند دامنه رحمت و رأفت حکومت اسلامی بر مجرمان و محکومان را محدود کند"، تصریح کرد: اشتباه و حتی تخطی یک یا چند زندانی از قانون نمی تواند و نباید موجب شود حقوق زندانیان از جمله همین افراد برخلاف قانون، تحدید و یا تضییع شده و یا برخورداری آنها از این حقوق مخدوش شود.

ارتباط زندانیان با خانواده 

وی افزود: سوءاستفاده بیگانگان هیچ گاه موجب نشده تا زندانیان از حقوق خود از جمله حق ارتباط با خانواده که بر اساس مقررات از آن برخوردار شده اند، محروم شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به لزوم عدم برخورد واکنشی با فضاسازی‌های سیاسی و رسانه‌ای بیگانگان تصریح کرد: حق مردم برای آگاهی از واقعیت‌ها نقطه آغاز برای اقدام توسط دستگاه‌های مسئول است، نه دروغ پراکنی و اتهام‌ زنی دشمنان برای وارونه¬‌سازی حقایق.

معاون امور بین‌ الملل قوه قضاییه با اشاره به "دروغ پراکنی های بیگانگان درباره وضعیت زندانیان دوتابعیتی" تأکید کرد: داشتن تابعیت کشور دیگر نه موجب برخورداری از امتیازهای بیشتر شده و نه باعث تضییع حقی از آنها خواهد شد.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه برخورداری از "دادرسی عادلانه" حق هر متهم و بهره¬‌مندی از "شرایط مناسب در زندان" حق هر محکوم است، تصریح کرد: به صِرف طرح ادعای نادرست از سوی زندانی، نمی¬‌توان دایره دادخواهی وی را در صورتی که مدعی تضییع حقوقش است، محدود کرد.

باقری کنی با بیان اینکه کژفهمی، کوته اندیشی و حتی لجاجت و عناد برخی افراد ملاک برخورد حکومت با آنها نیست، تصریح کرد: سعه صدر مقتدرانه و چشم‌ پوشی پدرانه از برخی خطاها زمینه‌¬ساز جذب حداکثری آنها است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟