جدیدترین نظرسنجی ها در انتخابات آمریکا

به گزارش رکنا ، نتایج تازه ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می دهد که عملکرد بد در نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا و بی اعتمادی رای دهندگان، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را از جو بایدن رقیب دموکراتش عقب انداخته است.

ترامپ به تازگی در ایالت پنسیلوانیا گفت که او با «مارکسیست ها» و «دیوانه ها» مبارزه می کند و در مناظره انتخابات، بایدن را از نظر ذهنی دچار زوال و دست نشانده کمونیست ها توصیف کرد.

در مقابل جو بایدن در فلوریدا ترامپ را متهم کرد که در طول همه گیری کرونا با آمریکایی ها مانند یک کالای مصرفی برخورد کرده است.

پنسیلوانیا ایالت کلیدی مهمی در انتخابات آمریکا محسوب می شود، اما اهمیت فلوریدا به عنوان یکی از ایالت های محل رقابت نیز که ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ در آن پیروز شد بسیار حائز اهمیت است و نظرسنجی ها نشان می دهند که بایدن در این ایالت پیشتاز است.

ایووا و جورجیا دو ایالتی بودند که ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ در آنها پیروز شد، با این حال نظرسنجی ها از رقابت تنگاتنگ دو نامزد در این دو ایالت حکایت دارند.

نظرسنجی جدید دانشگاه کوئینپیاک نشان می دهد که بایدن با اختلاف ۷ نقطه در ایالت جورجیا از ترامپ جلو است.

این نتایج نشان داد ۵۱ درصد رای دهندگان از بایدن و ۴۴ درصد از ترامپ حمایت می کنند و ۴ درصد هنوز تصمیم خود را نگرفته اند. بایدن در نظرسنجی سپتامبر (شهریور) این دانشگاه با اختلاف ۳ نقطه ای از ترامپ جلوتر بود.

نظرسنجی کوئیپیاک از بین هزار و ۴۰ نفر از رای دهندگان احتمالی در جورجیا و بین ۱۲-۸ اکتبر (۲۱-۱۷ مهر) با ضریب خطای ۳ درصد انجام شده است.

نظرسنجی دانشگاه آتلانتیک فلوریدا نشان داده بایدن با کسب ۵۱ درصد آرا در مقابل ۴۱ رای ترامپ از او در این ایالت جلوتر است.

ترامپ با رد نتایج نظرسنجی ها آنها را ساختگی ارزیابی کرده است.

اما تازه ترین نظرسنجی دورنسیف دانشگاه کالیفرنیای آمریکا (یو اس سی) نشان می دهد که در سه هفته باقی مانده تا روز انتخابات، زخم های ناشی از مناظره نخست ترامپ هنوز التیام نیافته و برعکس باعث شده او بیش از پیش از رقیب دموکرات خود عقب بیفتد.

این نظرسنجی نشان داده که دیدگاه رای دهندگان آمریکایی درباره صلاحیت بایدن از نظر روانی و جسمانی، بعد از مناظره بهتر شده و تاثیر کلی این مناظره این بوده که بایدن از ترامپ در نظرسنجی ها پیشی گرفته است.

پیشتازی بایدن از ۹ درصد در روز مناظره نخست به ۱۳ درصد تا روز سه شنبه ۲۲ آبان رسیده است.

دیگر نظرسنجی های انجام شده در سطح ملی به نتایج مشابهی دست یافته است. بایدن در نظرسنجی های ملی با اختلاف ۱۲ درصدی یعنی ۵۴ در برابر ۴۲ در بین رای دهندگان احتمالی در نظرسنجی ای بی سی نیوز و واشنگتن پست جلو افتاده است.

تازه ترین نظرسنجی مجله تایمز و موسسه تحقیقاتی کالج سیِنا نشان می دهد که رای دهندگان کارولینای شمالی به ترامپ اعتماد ندارند و هم او و هم سناتور جمهوریخواه تام تیلیس که از این ایالت با نامزد رقیب دموکرات برای راهیابی به سنا رقابت می کند از بایدن و رقیب دموکرات انتخابات سنا عقب هستند.

این نتایج از مشکلات احتمالی برای جمهوریخواهان در این ایالت کلیدی در رقابت های ریاست جمهوری و رقابت برای کنترل سنا حکایت دارد. کارولینای شمالی از مدتها قبل ایالت مهمی برای هر دو حزب امیدوار به کسب اکثریت سنا بوده است.

نتایج این نظرسنجی حکایت از آن دارد که بایدن با کسب ۴۶ درصد آرا در مقابل ترامپ با ۴۲ درصد آرا، نزد رای دهندگان احتمالی این ایالت از حمایت بیشتری برخوردار است.

این نظرسنجی با حاشیه خطای ۴.۵ درصد و در بازه زمانی ۱۳-۹ اکتبر (۲۲-۱۸ مهر) و از بین ۶۲۷ نفر از رای دهندگان احتمالی انجام شده است.

در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی، ترامپ با اختلاف ۳.۷ درصد در ایالت کارولینای شمالی از هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود جلو افتاد.

وضعیت بایدن در ایالت کارولینای شمالی با برتری او در دیگر ایالت های کلیدی همسان است. در کارولینای شمالی، بایدن در بین زنان، اقلیت ها از حمایت بیشتری برخوردار است و در مدیریت بحران بهداشتی ناشی از کرونا مورد اعتماد رای دهندگان بیشتری است.

نظرسنجی دیگری نیز که توسط شرکت نظرسنجی آمریکایی EPIC-MRA انجام و نتایج آن در روز چهارشنبه منتشر شد پیشتازی بایدن در ایالت میشگان را نشان می دهد. این نتایج حکایت از آن دارد که ۴۸ درصد از رای دهندگان گفته اند به ترامپ رای می دهند و فقط ۳۹ درصد گفتند که به ترامپ رای خواهند داد. این نتایج مشابه نتایج نظرسنجی منتشر شده توسط همین شرکت در ماه های آگوست و سپتامبر (مرداد-شهریور) است.

نظرسنجی EPIC-MRA همچنین نشان داد ۵۹ درصد از رای دهندگان این ایالت معتقدند کشور از مسیر اصلی خود خارج شده و فقط ۳۰ درصد گفتند که آمریکا در مسیر درستی حرکت می کند.

بیست و سه درصد گفتند بازگشایی اقتصاد، مدارس و آغاز دوباره مشاغلی که در نتیجه کووید-۱۹ از بین رفته، اصلی ترین دغدغه آنها است.

این نظرسنجی نشان داد ۶۱ درصد نظر منفی به اقتصاد کشورشان دارند و فقط ۳۶ درصد نظر مثبتی نسبت به اقتصاد آمریکا در دولت ترامپ دارند.

درباره عملکرد ترامپ، فقط ۴۱ درصد عملکرد او به عنوان رئیس جمهور آمریکا را مثبت ارزیابی کردند و اکثریت ۵۷ درصدی گفتند نظر آنها نسبت به عملکرد ترامپ منفی است. درباره بایدن نظر ۴۸ درصد مثبت و نظر ۴۲ درصد منفی بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟