هدف صهیونیست‌ها از عادی‌سازی چیست؟

به گزارش رکنا ، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که تاریخ هرگز به کشورهای عربی که رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت شناختند و روابط خود را با آن عادی کردند، رحم نخواهد کرد و ملت‌ها نیز قطعا این را فراموش نخواهند کرد.

«اسماعیل هنیه» در گفت‌وگو با «دیوید هرست» سردبیر پایگاه خبری «میدل ایست آی» در استانبول اظهار داشت که جنبش متبوعش منتظر پاسخ روشن رژیم صهیونیستی در مورد مبادله اسرا است.

توافق کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به ضرر کیست؟

هنیه همچنین تصریح کرد که هر توافقی که کشوری عربی با رژیم صهیونیستی به امضا برساند، در نهایت به ضرر آن تمام خواهد شد و این کشور را در معرض خطر قرار خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد که هدف دشمن صهیونیستی از امضای توافق عادی سازی روابط با کشورهای عربی، ایجاد پایگاه‌های نظامی و اقتصادی برای خود در مناطق نزدیک به ایران است.

اسماعیل هنیه تاکید کرد که به همین خاطر، کشورهای عادی‌کننده روابط با دشمن صهیونیستی شکست خواهند خورد و ما دوست نداریم ببنیم این کشورها پلی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صهیونیستی هستند.

هنیه در بخش دیگری از سخنانش به مساله مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که مصر هم اکنون در حال مذاکره با طرف صهیونیستی در مورد مبادله اسرا است.

وی اظهار داشت که هیاتی مصری خواسته‌ها و شروط حماس را به رژیم صهیونیستی انتقال داده و حماس همچنان منتظر پاسخ صریح و روشن این رژیم به این خواسته‌ها است.

هنیه ضمن تاکید بر آمادگی جنبش متبوعش برای مقابله با هرگونه حمله و تجاوز جدید دشمن صهیونیستی به غزه، هشدار داد که هرگونه جنگی در آینده قطعا پیامدها و هزینه‌های بسیاری سنگینی برای دشمن به همراه خواهد داشت.

رئیس دفتر سیاسی حماس در رابطه با پرونده آشتی ملی با فتح نیز گفت که حماس در نتیجه گفت‌وگوهای آشتی ملی با فتح، شاهد تحولاتی مثبت در کرانه باختری است.

اسماعیل هنیه تاکید کرد که در جلسات غیرعلنی می شنویم که بر اهمیت مشارکت حماس در عرصه سیاسی تاکید می شود و این بدان معنا است که حماس حق دارد در اداره امور دولت فلسطین مشارکت داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟