رئیسی با خانواده‌های شهدای دادگستری حادثه تشییع شهید سلیمانی دیدار کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر به استان خراسان جنوبی، با خانواده‌های شهدای دادگستری این استان که درحادثه تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان به شهادت رسیدند، دیدار کرد.

رییس قوه قضاییه در این دیدار که جمعی از جانبازان دفاع مقدس نیز در آن حضور داشتند، گفت: طی ملاقاتی که با مقام معظم رهبری داشتم، ایشان گفتند کسانی که در حادثه روز تشییع شهید سلیمانی در کرمان از دنیا رفتند در حکم «شهید» هستند و فرمودند به بنیاد شهید اعلام کنید کار‌های مربوط به این شهدا را انجام دهد.

رییسی تصریح کرد: شهدای روز تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در کرمان، با تصمیم و اراده و بعضا با غسل شهادت عازم مراسم تشییع شده بودند.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: طبق گفته‌های رییس کل دادگستری خراسان جنوبی، دو شهید دادگستری این استان که در جریان تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان به شهادت رسیدند، جزو بهترین نیرو‌های این دادگستری بودند و ما دعا می‌کنیم که ان‌شاالله خداوند متعال شهدای ۱۷ دی کرمان را با شهید سلیمانی و شهدای کربلا محشور کند.

رییسی با اشاره به در معرض آزمون بودن همه انسان‌ها عنوان کرد: هم شهدا و هم مادر شهیدی که بعد از شهادت فرزندش اعلام می‌کند آمادگی دارد بقیه فرزندانش را هم در راه دین و اسلام و ارزش‌ها فدا کند، از آزمون الهی سربلند بیرون آمده‌اند.

رییس قوه قضاییه تجلیلی که از شهید سلیمانی در کرمان شد را یک امر خدادادی دانست و گفت: اینکه یک نوجوان، جوان یا فرد میانسال، شهر و دیار خود را ترک و برای حضور در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی صد‌ها کیلومتر را طی می‌کند، نشان می‌دهد که خداوند دل‌ها را متوجه حاج قاسم کرده است.

رییسی خاطرنشان کرد: توجه دل‌های مردم به شهید سلیمانی، به سبب رشادت، شجاعت، ایستادگی، اطاعت‌پذیری از ولایت و ارزش‌های والای وجودی این شهید بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟