دولت مصمم به صیانت از اشتغال کارگران و بهبود معیشت مردم است

اسحاق جهانگیری امروز (سه شنبه) در جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید، از وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی خواست به صورت جدی برای بخش تولید وقت بگذارند و به گونه ای مدیریت کنند که شاهد فعال تر بودن واحدهای تولیدی و فراوانی کالاهای مورد نیاز مردم در بازار باشیم.

معاون اول رییس جمهور افزود: اینکه گفته می شود با وجود فشارها و تحریم های ظالمانه اقتصاد کشور همچنان سرپا ایستاده است به معنای عدم مشکل در اقتصاد و بخش تولید نیست بلکه سرپا بودن اقتصاد یعنی با وجود همه فشارها، به فضل الهی واحدهای تولیدی کشور همچنان فعالیت دارند و کالاهای مورد نیاز جامعه در بازارها موجود است.

وی ادامه داد: البته تورم و مشکلات اقتصادی، معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده اما دولت تمام تلاش خود را بکار گرفته تا هم از اشتغال کارگران بخش تولید صیانت شود و هم وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت توجه به بخش های پیشران اقتصاد تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی سهم مشخصی از تسهیلات را برای بخش های پیشران اقتصاد در نظر بگیرد و تسهیلات این بخش ها را با اولویت پرداخت کند چراکه با فعال شدن بخش های پیشران اقتصاد، رشته های صنعتی متعدد دیگر نیز به حرکت در می آید.

جهانگیری با اشاره به گزارش نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نیازهای ارزی و ریالی بخش تولید، تصریح کرد: اگرچه تامین منابع مالی نقش مهمی در جهش تولید دارد اما شناسایی و رفع موانع اداری و ساز و کارهای دست و پا گیر پیش روی بخش تولید نیز بسیار مهم است و اگر این مسائل برطرف شوند، مسیر تحرک و جهش بخش تولید هموار خواهد شد.

وی از بانک مرکزی خواست در کنار تلاش برای تدوین سیاست های پولی و اعتباری و صیانت از منابع ارزی کشور، بخش تولید را نیز به طور ویژه مورد توجه قرار داده و به دنبال پیشنهادات و راهکارهایی برای تامین ارز مورد نیاز مواد اولیه بخش تولید باشد و از روشهای مختلف نظیر تامین ارز مستقیم در سامانه نیما و یا تهاتر و دیگر روشها برای واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی عمل شود.

در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس کل بانک مرکزی، رییس اتاق بازرگانی ایران، رییس سازمان بازرسی کل کشور و مشاور اقتصادی رییس قوه قضائیه نیز حضور داشتند، نماینده وزارت صمت گزارشی از مهمترین موانع و چالش های بخش تولید ارائه کرد.

در این گزارش از تامین منابع ریالی و ارزی به عنوان مهمترین ضرورت بخش تولید در سال جاری یاد شد و پیشنهاداتی نیز برای فعال کردن ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی ارائه گردید.

نماینده وزارت صمت همچنین ضمن ارائه گزارشی از برآورد منابع ارزی مورد نیاز حوزه تولید در سال ۱۳۹۹، به تشریح برنامه ریزی های انجام شده برای مدیریت واردات و اولویت بندی در تخصیص و تامین ارز مورد نیاز بخش تولید پرداخت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟